Senaste nytt

Vågar man boka med Egyptair?

Svante

Medlem
@ henrik 1: Ja det ska gå bra. Iaf de gånger jag flygt med dem så har dte inte varit ett problem.

I övrigt instämmer jag inte med agehalls "agg" mot afrikanska bolag så där överlag. Har gjort en hel del resor med ET, nästa på g nästa vecka, och tycker både service och hård prudukt (iaf på deras 777 och 787) är i par med om inte bättre än LH. Som ren bonus får du en hel joper massa mer poäng än vad tex LH ger. Så skulle jag resa fr SE till Afrika för egna pengar skulle jag alla dagar välja ET för LH.
 

Alf

Medlem
Ska jag tolka det som att det är helt ok att köpa en pava vin i tax-freen och sedan konsumera den till maten på flyget:D

Du kan nog tolka det så. För ett antal år sedan tvingades jag åka med PIA pga av ett uselt avtal min dåvarande arbetsgivare förhandlade sig fram till där PIA svarade för flygningen till Pakistan. Vi fick pga av vi vägrade resa i deras ekonomiklass omförhandlat att resa i F klass, C klass fanns inte på den tiden hos PIA.
Det var helt torrlagt på detta bolag, men det gick utmärkt att köpa med sig vin och sprit. Vi lämnade vin och wiskey till flygvärdinnan och hon serverade det sedan i glas. En utmärkt nödlösning som var helt nödvändig att ta till för att flyga med detta usla flygbolag.
 

NyfikenGrau

Medlem
Undvik alla bolag baserade i Afrika är mitt råd. Då slipper du obehagliga överraskningar.

Det är möjligt, jag tog bara ett exempel på ett lågt pris ex-CAI för att visa att det inte är just MS som är så billiga, utan många bolag om man söker just från Kairo.

Tog en vecka i slutet av november nu som exempel, i business får man en t.or. CAI-JNB för omkring 10-11k eller (betydligt) mindre med;
Etihad
Qatar
Ethiopian
Saudia
Egypt
Emirates
South African

Galet låga priser för business longhaul :confused:
 
Toppen