Senaste nytt

Växla över Amex poäng (platinum)

agehall

Medlem
Är det skillnad på poängen, beroende på vilket land man har sitt kort i? Jag trodde det var samma sak oavsett, men jag är inte speciellt insatt i MR.
 

agehall

Medlem
Ah, det hade ju varit en riktigt bra deal om det hade varit samma valuta då. Jag antar att våra MR då är värda ca 1/10 av vad de är värda i US?
 

Bonden

Medlem
Precis, eftersom en dollar står i 6,75 :rolleyes:

Hotellprogram som har dollar som valuta (Hyatt, Hilton, Carlson..) är å andra sidan väldigt trevliga att ha nu med den låga dollaren.
 

Pandion

Medlem
Jag har använt miga MR poäng mest till att antingen skaffa tidningspremunerationer vilket är väldigt förmånligt. Tidigare kunde man på Avis hyra bil över helgen för 75 000 poäng vilket användes mycket för weekendresor till semesterstället i ALC. Har annars fört över poäng till Intercontinental hotels och Radisson. Intercontinentals tar 240 000 MR poäng per natt, oavsett vad hotellet kostar i pengar. Jag har bott på Intercontiental hotell & resort på Bora Bora, där varje natt kostar ca 10 000 kr för den billigaste villan, och då är 240 000 MR poäng rätt så prisvärt...
 

Bryant

Medlem
Jag lånar denna tråd trots att jag inte är i närheten av trådskaparens "problem".

Jag har 14000 poäng som jag behöver föra över den närmsta veckan.

Man får absolut nada för denna summa men jag ska säga upp mitt kort så istället för att de bara försvinner i tomma intet så...

Jag funderar på att föra över till Scandic vilket gör att jag får strax över 10000 poäng där och kan plocka ut en frinatt. (Poängen går ut vid årskiftet).

Eller så kan jag föra över till Eurobonus...

Finns det något annat smart jag skulle kunna göra?

Hur skulle ni gjort?
 

Stefan62

Medlem
Eurobonus är ett alternativ - själv skickar jag dock över MR till BAEC.

Hilton, Scandic, SPG samt FlyingBlue och Finnair är andra alternativ, men inte särskilt bra utväxling - låt dock inte poängen förfalla!!!
 

Bryant

Medlem
Eurobonus är ett alternativ - själv skickar jag dock över MR till BAEC.

Hilton, Scandic, SPG samt FlyingBlue och Finnair är andra alternativ, men inte särskilt bra utväxling - låt dock inte poängen förfalla!!!

Absolut inte :). Det är så få poäng så det spelar egentligen ingen roll. Men det blir bog scandic så jag når upp till 10000. Resten går till Eurobonus.
 
Toppen