Senaste nytt

Växla över Amex poäng (platinum)

Sakoz

Medlem
Snyft, hade jag väntat några månader till så... och några enkla legs och vips AA lifetime platinum hade ju inte varit helt fel. Jag var för insnöad på växling mot *A. Ska se om jag hittar en klubba att slå i huvudet på mig själv. 350k poäng på EB vad är det värt... suck... men jag glädjs med Er som kan dra nytta av denna tjusiga konvertering från MR.
 

micke

Medlem

Magino

Medlem
Ni måste tänka på att det är olika partners och olika inväxlingskurser beroende på vilket land som du har ditt Amex i. Misstänker att stewigriffin har ett amerikanskt Amex och micke ett svenskt.
 
Nu läste jag det finstilta(Du tjänar 1 poäng för varje krona som du betalar med Kortet) och tycker att det suger att det är inte likadan MR som i resten av världen.
 
Last edited:

micke

Medlem
Bara så att jag förstår... Menar du att det fortfarande (för det svenska kortet) finns möjlighet att växla till Starwood för en bättre kurs än 1 Starpoint per 25 MR points?
 
Nej, det var jag som är ute och cyklar. Trodde av en konstig anledning att det var 100MR mot 25 SPG som är fel förstås, 25:1 som gäller.

Ännu en anledning att dumpa Amexkortet.
 

Johan Tangen

Ny medlem
Jag har exakt samma grej - Massa AMEX poäng som jag vill flytta eftersom jag inte kommer ha kvar AMEX så är det bra om det sker till någon där poängen inte brinner inne?

BA verkar enligt detta vara ett bra alternativ. Samt att de har massa resor till de flesta destinationer.

Återigen, hur gör jag för att maximera, jag behöver er hjälp - för jag är novis på detta?

MVH
Johan
 
Toppen