Väska förstörd

Diskussion i 'Övrigt' startad av Magnus.j93, 6 November 2015.

1. Magnus.j93

Magnus.j93 Medlem

Hejsan!

Åkte med SAS för några veckor sedan och fick mitt bagage absolut helt förstört.Så illa att innehållet i väskan försvann. Sas vill nu erbjuda mig att laga väskan? Någon som vet några regler för vad som gäller vid försvunnet innehåll? Låter helt sjukt att det enda det kan erbjuda är ordna en ny väska. Innehållet i väskan är ungefär 10.000 kr.

Med vänlig hälsning,

Magnus

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde väl vara Montrealkonventionen som styr detta. Jag tror det ska vara 1131SDR som är max ersättning vid skada då.

Men enligt SAS allmänna transportvillkor finns det massor med undantag ifall din resa inkluderade USA på något sätt. Jag vet inte om det bara är SAS som försöker friskriva sig, men det finns intressant läsning i Allmnna transportvillkor - SAS .

3. Kandinsky

Kandinsky Medlem

Hände mig för två år sedan, de erbjöd sig också att laga den först. Men efter ett par mail fick jag hela beloppet för väskan samt för de saker som hade gått sönder i den. Vill minnas att det var väldigt smidigt, förutom handläggningstiden förstås...

4. Magnus.j93

Magnus.j93 Medlem

Hade du kvitto för diverse saker som gick sönder? Hur går man tillväga om man saknar kvitto ?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!