Senaste nytt

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

Johan67

Medlem
En fråga...
I värvningstråden har jag sett att en del skriver att dom redan har Amex Premium, men att dom vill bli värvade till ett Amex Elite.
Är det någon som har lyckats med det? Dvs. fått poäng för värvning trots att man redan innehar ett Amex. Det ska ju inte gå egentligen.
Tänker om det ens är lönt att efterlysa värvning i värvningstråden när jag redan har Premium.

Ibland går det och ibland inte - Amex är inte helt konskeventa i hanteringen!
 

palmen

Moderator
En fråga...
I värvningstråden har jag sett att en del skriver att dom redan har Amex Premium, men att dom vill bli värvade till ett Amex Elite.
Är det någon som har lyckats med det? Dvs. fått poäng för värvning trots att man redan innehar ett Amex. Det ska ju inte gå egentligen.
Tänker om det ens är lönt att efterlysa värvning i värvningstråden när jag redan har Premium.
Det är bara testa, du har inget att förlora på det. Går det så går det.
 

blobloblo

Medlem
En fråga...
I värvningstråden har jag sett att en del skriver att dom redan har Amex Premium, men att dom vill bli värvade till ett Amex Elite.
Är det någon som har lyckats med det? Dvs. fått poäng för värvning trots att man redan innehar ett Amex. Det ska ju inte gå egentligen.
Tänker om det ens är lönt att efterlysa värvning i värvningstråden när jag redan har Premium.

Som alla säger. Detta hanteras långt ifrån konsekvent av Amex. Har på senare tid (efter årsskiftet) fått igenom 2/5 om referenspunkt.
 

Axel55

Medlem
Det är tydligt enligt värvningsvillkoren att det inte ska fungera att värva någon som redan har ett Amex men folk här skriver ju att det fungerar så det är möjligt att Amex inte har rutiner för att hantera den situationen (vilket också låter märkligt men man ser ju vissa likheter med SAS).

Från värvningsvillkoren:
Du måste ansöka via denna sida för att både du och din vän ska bli belönade. Erbjudandet gäller endast nya Kortmedlemmar. Erbjudandet gäller inte om du haft ett American Express-Kort under de senaste 6 månaderna eller om du redan ansökt om ett American Express-Kort utan att använda denna sida.
 
Har ett Amex Elite och funderar på att skaffa ett Amex Platinum. Är det bäst att låta någon annan värva en eller kan man försöka värva sig själv? Har det funkat för någon?
 

jumbooze

Medlem
Har inte läst om någon som lyckats värva sig själv men det är ju å andra sidan inget som någon skulle skylta med heller ;)
 

banditan

Medlem
Kampanj med fler extrapoäng vid värvning. Gäller till och med 10 april:


SAS EuroBonus fyller 25 år och det firar vi med att just nu erbjuda dig 25% fler Extrapoäng för varje vän du bjuder in till SAS EuroBonus American Express® Elite Card.

Du får 22 500 Extrapoäng för varje vän du bjuder in, när ansökan godkänns. Det ger dig en enkel EuroBonus-resa inom Europa och du får 4 500 Extrapoäng kvar. Dina vänner blir också belönade med 22 500 Extrapoäng.


Erbjudandet gäller endast under en begränsad period – dina vänner måste ansöka senast den 10 april 2017. Dina vänner kan ansöka även om våra andra Kort.
 
Toppen