Senaste nytt

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

RickardG

Medlem
Kanske tillåta erbjudande om att låta sig värvas, men endast om dessa skickas som PM direkt till någon av de som tillfört mycket till forumet. Medlemslistan visar t.ex. de som skrivit många inlägg, om man nu inte redan har en favoritperson.
 

Thornado

Medlem
Ja, eller så kan man göra en liten webapp/tjänst där värvare kan registrera sig för, säg 500:- per år, sedan kan de som vill bli värvade regga upp sig, och slumpen eller en round-robin fördelar värvningen bland de reggade värvarna.

Pengarna går givetvis till forumets drift.

Ja, jag funderade i liknande banor (fast istället för betalning tänkte jag mer på någon liknande gräns som för tillgång till Marknadsplatsen, men med någon ytterligare limit (posts per månad över en viss tidsperiod eller nåt sånt) för att undvika posting runs), men gissar på att det antagligen bryter (ännu mer) mot diverse villkor hos Amex.

Edit: Tänker framförallt på följande punkt i villkoren för att värva:
Amex skrev:
2. Bara närstående: Du får bara bjuda in vänner, familj, kollegor och andra personer i din närhet.
VILLKOR FÖR ATT BJUDA IN EN VÄN

Jag skulle säga att de traditionella värvningarna på forumet (där någon bett om att bli värvad) ligger i något av en gråzon - huruvida man (framförallt som ny medlem) kan anse andra här som vänner eller "andra personer i din närhet" kan diskuteras, men jag skulle nog ändå tycka att det är OK. Att man får en slumpmässig värvningslänk av ett script är svårare att tolka in på rätt sida av den punkten.

För övrigt är det ju värt att notera att man genom att skicka PM med värvningslänk till någon som inte bett om det så riskerar man inte bara sitt medlemskap här, utan även sitt Amex-kort.
Amex skrev:
Be om tillåtelse: Innan du bjuder in din vän måste du säkerställa att du har samtycke fråndenne. Att skicka inbjudan utan samtycke bedöms som spam.
.....
Varför ska jag följa villkoren?
Om du inte följer villkoren för att bjuda in en vän kommer ditt medlemskap i programmet att avslutas.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Samtidigt så ska man ju facebooka/twittra sin värvningslänk och då kan man ju inte helt säkerställa vem som väljer att signa upp sig...
 
En undran. Jag har ett Elite. Och jag har sett till att min hustru har fått ett via mig.

Om jag värvar min hustru och hon skaffar eget kort. Blir det en värvning då?
 

blobloblo

Medlem
Samtidigt så ska man ju facebooka/twittra sin värvningslänk och då kan man ju inte helt säkerställa vem som väljer att signa upp sig...

Fick ett sponsrat inlägg på Facebook från amex med info om nya kortet och värvning. Där skriver folk öppet att vem som helst kan skiva till dom för att få en länk. Tom amex like:ar de inläggen. Tror amex inte bryr sig alls
 
Toppen