Senaste nytt

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

Malm

Medlem
Finns det ett bättre sätt än att kika under transaktioner för att hålla reda på hur många poäng man fått genom bjudningar? Jag är på väg utomlands (utan dator) och Amex-hemsidan via mobilen är bra buggig när man försöker stegra sig genom sina transaktioner.
 
Saknar 12 000 baspoäng för nivå Guld. Gick i tankar om att skaffa AMEX Elite för de 20 000 statusgrundande poängen. Men som den nya villkoren för att bli inbjuden av en vänn stämmer inte överens med andra sidan då de där står att man får extrapoäng.

Någon som vet vad man får man signar upp sig via en inbjudan?


upload_2016-11-22_16-26-13.png

upload_2016-11-22_16-27-22.png
 

Attachments

  • upload_2016-11-22_16-25-41.png
    upload_2016-11-22_16-25-41.png
    26 KB · Visningar: 206

blobloblo

Medlem
Saknar 12 000 baspoäng för nivå Guld. Gick i tankar om att skaffa AMEX Elite för de 20 000 statusgrundande poängen. Men som den nya villkoren för att bli inbjuden av en vänn stämmer inte överens med andra sidan då de där står att man får extrapoäng.

Någon som vet vad man får man signar upp sig via en inbjudan?


Visa bifogad bild 58303
Visa bifogad bild 58304
Egentligen är det 18000 poäng, men just nu är det +25%. Precis som @aldrighemma säger så får man 20000 statuspoäng vid sidan om
 

taxvalp

Medlem
Saknar 12 000 baspoäng för nivå Guld. Gick i tankar om att skaffa AMEX Elite för de 20 000 statusgrundande poängen. Men som den nya villkoren för att bli inbjuden av en vänn stämmer inte överens med andra sidan då de där står att man får extrapoäng.

Någon som vet vad man får man signar upp sig via en inbjudan?

Välkommen hit, @Björn Jonsson! Vi hoppas att alla har läst det här inlägget Värva mig til Amex | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor och respekterar det så att du inte blir bombarderad med PM!
 

Axel55

Medlem
Observera punkt 4. Själv har jag inte sätt tidigare att detta var en av villkoren:

Genom att bjuda in en vän godkänner du dessa villkor:

4. American Express har rätt att ta tillbaka din bonus om din vän inte uppnår en spendering om 10 000 kronor under sitt första år som Kortmedlem.

Ett sätt för Amex att se till att man använder kortet och inte bara bjuder in för att få poängerna vilket många användare har kanske utnyttjat för mycket?

Mig veterligen har de haft ett krav på minsta spendering både för den inbjudne och den som bjuder in för att få poäng i minst 10 år (säkert längre men det var innan jag var medveten om Amex villkor).
 

Canadien

Medlem
Tack, detta var nytt för mig! Jag har utgått från att man kan använda dem som vanliga poäng... Det är så jag tolkar Amex marknadsföring om man inte läser detaljvillkoren.
Du får skilja på värvningspoäng och årligen återkommande 20k baspoäng.
Värvningspoängen ger ingen extra status hos SAS, de är vanliga s k extrapoäng. Den årligen återkommande bonusen från Amex om 20k är baspoäng, som enbart höjer din status hos Eurobonus, dessa ökar inte ditt saldo av användbara EB-poäng.
 
Toppen