Senaste nytt

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

Impendill

Medlem
En fråga till er med Elite-kort.

När jag ansökte och fick kortet förra året i April så fick jag även 20.000 statusgrundande poäng på kontot och blev därmed EB-silver.

Jag flög sedan ihop poäng så att jag kom upp i guld.

När jag nu kollar på mitt konto så ser du ut så här:

Skärmavbild 2016-08-29 kl. 19.49.37.png


Jag vill minnas att stapeln var på 20.000 förra året.

Hur ser det ut för er?

Jag tänker rent spontant om jag ska återkvala till guld så ser det ju ut att behövas 45.000 poäng i stället för 25.000
 

mha321

Medlem
Jag tänker rent spontant om jag ska återkvala till guld så ser det ju ut att behövas 45.000 poäng i stället för 25.000
Så länge du har kvar kortet ska det landa 20,000 baspoäng varje år. Men de kommer inte när ditt EB-kvalifikationsår börjar, utan när årsskiftet för Amex-kortet passeras.

Edit: om du skaffade kortet i april så borde det alltså komma i april, alltså precis i slutet på din period. Snarare kanske så att det blev fel första året?
 

palmen

Moderator
En fråga till er med Elite-kort.

När jag ansökte och fick kortet förra året i April så fick jag även 20.000 statusgrundande poäng på kontot och blev därmed EB-silver.

Jag flög sedan ihop poäng så att jag kom upp i guld.

När jag nu kollar på mitt konto så ser du ut så här:

Visa bifogad bild 56028

Jag vill minnas att stapeln var på 20.000 förra året.

Hur ser det ut för er?

Jag tänker rent spontant om jag ska återkvala till guld så ser det ju ut att behövas 45.000 poäng i stället för 25.000
De 20k baspoängen får man bara en gång per år, när årsavgiften betalas. Det var inte så att du fick detta i april i år, dvs innan din nya period började?
Om du inte fått det får du väl höra av dig till amex så de sätter in det åt dig.
 

Impendill

Medlem
Jag fick kortet i April/ mars någon gång om jag inte minns fel och då fick jag ju mina 20.000 baspoäng.

De kommer väl när den nya avgiften för kortet kommer då.

EDIT: Fick kortet i februari 2016.
Hänger inte med riktigt här.

Min intjäningsperiod till Euro-bonus är 1 maj 16 - 30 april 17.
Betyder det att jag får mina 20.000 statuspoäng igen i februari när räkningen kommer och att jag sedan har till 1 maj på mig att samla ihop till guld? (vi förutsätter att jag är statuslös så det blir enkelt att hänga med).
 
Last edited:

mha321

Medlem
Jag fick kortet i April/ mars någon gång om jag inte minns fel och då fick jag ju mina 20.000 baspoäng.

De kommer väl när den nya avgiften för kortet kommer då.

EDIT: Fick kortet i februari 2016.
Hänger inte med riktigt här.

Min intjäningsperiod till Euro-bonus är 1 maj 16 - 30 april 17.
Betyder det att jag får mina 20.000 statuspoäng igen i februari när räkningen kommer och att jag sedan har till 1 maj på mig att samla ihop till guld? (vi förutsätter att jag är statuslös så det blir enkelt att hänga med).

Du får poängen i februari. Men de läggs till de du har samlat på vägen dit, så du har fortfarande hela året på dig att samla. Så drar du in 25k före februari, så landar du på 45k i februari och är klar.
 

Najk

Medlem
Om man blir värvad så ska man ju också få en bonus tex vid premium så är det 15k på 3 månader man ska handla för. Får man bonusen direkt när man överskridit beloppet eller kommer bonusen efter 3 mån?
 

spritfet

Medlem
Gjorde en värvning under spetember och fått 27k.
Personen jag värvade klev över 20k spend 25SEP, betalat första fakturan och årsavgift 01OKT.

När trillar bonusen in för personen jag värvade? Brytpunkt är månadsskiftet.
 

jumbooze

Medlem
Gjorde en värvning under spetember och fått 27k.
Personen jag värvade klev över 20k spend 25SEP, betalat första fakturan och årsavgift 01OKT.

När trillar bonusen in för personen jag värvade? Brytpunkt är månadsskiftet.
Syns den som kommande saldo?
Man ser när köpet som triggade bonusen får xxxxx antal extra och ett plus i lista
Därefter så skickar de väl över bonusen när de ser att första fakturan är betald och med efterkommande sweep.
Men som sagt så bör de synas på saldo nu...
 
Toppen