Senaste nytt

Värvning Amex Elite - Danmark

bnr

Medlem
Skriven i Sverige menas med bosatt och adress antar jag? Det räcker inte med Svensk Personnummer, bank, anställning osv?
Han är lite småknäckt över det här med vouchers =P
Rätt säker på att "folkbokförd" är det som avses, någon annan får rätta mig om jag har fel.
 

Moco

Medlem
Rätt säker på att "folkbokförd" är det som avses, någon annan får rätta mig om jag har fel.

Givetvis är det folkbokföringen det avser. Banker och finansbolag i Sverige har inte en särskilt pragmatisk hållning till risk management just när det kommer till människor som verkar över landsgränser...
 
Yes, folkbokföring i Sverige är det som gäller.
Jag hade kunnat tycka att ett svenskt personnummer skulle ha räckt för att kunna plocka ut ett extrakort där huvudkortsinnehavaren ensam har betalningsansvaret. Men icke.
 

Agö

Medlem
Givetvis är det folkbokföringen det avser. Banker och finansbolag i Sverige har inte en särskilt pragmatisk hållning till risk management just när det kommer till människor som verkar över landsgränser...
Precis så är det. Jag argumenterade kring att jag trots allt har svenskt bankkonto dit svensk lön sätts in men utan framgång.
 
Toppen