Senaste nytt

Värt en omväg för att prova business med Singapore?

ACervin

Medlem
@bankb Har flugit mycket med Singapore airlines (SQ) sista 2 åren (Krisflyer Gold) på grund av vettiga priser i business klass. Stockholm klart billigare än från Köpenhamn. Både 350 från Arlanda och 777 från Kastrup har det lite äldre sätet som man fäller framåt för att sova. Jag gillar det då det är väldigt brett. För att slippa sova på snedden skall man boka första raden i en av de två business sektionerna. Då är det i mina ögon en av de bästa stolarna i luften. Moskva stoppet tycker jag förstör resan och jag flyger helst från Köpenhamn även om det är dyrare. Ingen vidare catering på de där 90 minuterna mellan Stockholm och Moskva och stoppet i Moskva är inte upphetsande och förstör champagne rytmen. Lounger är inte Singapore airlines starka sida, dom är desto bättre i luften och servicenivån är otroligt jämn. Den trevligaste loungen är den i London. En av få SQ lounger med bemannad bar, den ligger dessutom in en satellit på Heathrow så det känns lite lugnt och avslappnat när man kommit ut där. Kan du kombinera det med den nyinredda 380 så kan det bli en trevlig upplevelse. Dock menar en del att det nya sätet är smalare än den tidigare generationen, men har inte hunnit prova själv ännu. Inte säker på att sätet i sig är värt en omväg. En varning, äldre generationer av SQ inredning har otroligt dålig kvalitet på bildskärmen, så dålig att det är svårt att läsa undertexter. Medtag fulladdad iPad. Changi är en väldigt bra flygplats, kan vara värt att läsa på om man vill bada eller låta fiskar göra lite pedikyr. Men återigen SQ lounger är medelmåttiga trots hemmabas, men de är på väg att byggas om i Singapore, vi får hoppas på ett modernare koncept.
 

bankb

Medlem
@bankb Har flugit mycket med Singapore airlines (SQ) sista 2 åren (Krisflyer Gold) på grund av vettiga priser i business klass. Stockholm klart billigare än från Köpenhamn. Både 350 från Arlanda och 777 från Kastrup har det lite äldre sätet som man fäller framåt för att sova. Jag gillar det då det är väldigt brett. För att slippa sova på snedden skall man boka första raden i en av de två business sektionerna. Då är det i mina ögon en av de bästa stolarna i luften. Moskva stoppet tycker jag förstör resan och jag flyger helst från Köpenhamn även om det är dyrare. Ingen vidare catering på de där 90 minuterna mellan Stockholm och Moskva och stoppet i Moskva är inte upphetsande och förstör champagne rytmen. Lounger är inte Singapore airlines starka sida, dom är desto bättre i luften och servicenivån är otroligt jämn. Den trevligaste loungen är den i London. En av få SQ lounger med bemannad bar, den ligger dessutom in en satellit på Heathrow så det känns lite lugnt och avslappnat när man kommit ut där. Kan du kombinera det med den nyinredda 380 så kan det bli en trevlig upplevelse. Dock menar en del att det nya sätet är smalare än den tidigare generationen, men har inte hunnit prova själv ännu. Inte säker på att sätet i sig är värt en omväg. En varning, äldre generationer av SQ inredning har otroligt dålig kvalitet på bildskärmen, så dålig att det är svårt att läsa undertexter. Medtag fulladdad iPad. Changi är en väldigt bra flygplats, kan vara värt att läsa på om man vill bada eller låta fiskar göra lite pedikyr. Men återigen SQ lounger är medelmåttiga trots hemmabas, men de är på väg att byggas om i Singapore, vi får hoppas på ett modernare koncept.

Tack för en mycket bra sammanfattning!

Har hört så mycket bra om Singapore + att jag gärna provar lite nytt. Har tagit mig igenom SAS, Thai, LH och Asiana i business. Så inte så många bolag kvar inom *A utan att behöva ta alldeles för märkliga vägar till Seoul :)
 

SimonXYZ

Medlem
Har en bokning med Singapore i Business Class SIN-DPS i höst, såg på bokningen att det är en 787 som ska flyga.
Är det då dom nya 787-1000 eller har Singapore andra 787 or ?

Jag har en bokning i höst DPS-SIN. Det blev flyplansbyte till 787 nyligen. Så här ser flygningen ut i Expert Flyer (det är mitt gäng på rad 14).

Screen Shot 2018-05-30 at 12.38.48.png

Jag skulle gissa på den nya.
 

Agö

Medlem
Vet du på rak arm vilken av avgångar den går?
Ja, potentiellt gammal information men:

"Starting 16 February 2018, the aircraft will operate as SQ322 (Singapore-London) on Wednesdays, Fridays and Sundays. From 17 February 2018 to 5 April 2018, it will operate as SQ305 (London-Singapore). With effect from 7 April 2018, the new aircraft are scheduled to operate as SQ317 (London-Singapore) on Mondays, Thursdays and Saturdays."

http://www.singaporeair.com/en_UK/e...cle/?q=en_UK/2018/January-March/ne0118-180115
 

toer00

Medlem
Känns lite jobbigt att stiga av i Moskva...
Så åkte via DUS (Dusseldorf) senast och en spillans ny A350, väldigt trevlig upplevelse. (Rad 1 - Business)
Kändes så mycket bättre att byta i DUS jmf med FRA.

IMG_4230.JPG
IMG_4226.JPG
IMG_4237.JPG


IMG_4239.JPG


IMG_4243.JPG
 

Attachments

  • IMG_4245.JPG
    IMG_4245.JPG
    59,2 KB · Visningar: 307

Per N

Medlem
Det är många som ogillar stoppet i Moskva men jag upplevde det inte så besvärande. Man får kliva på ett plan med "riktig" business på Arlanda och starta resan med ett glas bubbel innan take off. Alternativet är att flyga SAS Plus eller Lufthansa business till någon stad i Europa för att byta flyg där. I den jämförelsen väljer jag nog Moskva 7 dagar i veckan.
 
Toppen