Senaste nytt

Värt en omväg för att prova business med Singapore?

bankb

Medlem
Ska till Seoul i juli, åker dit 4-5 gånger om året. Flugit med en del olika bolag, men ännu inte flugit Singapore. Det är ju en rejäl omväg. Men en fundering till er som rest med dom;

1. Är det värt 8-10 omväg för att prova?

2. Vilken flygplats i Europa är bäst att göra transfer på? Har SQ nån riktigt fin lounge i Europa?
 

Canadien

Medlem
Men på 2, så kommer du in i den även med SAS Go Light och EBG. Så jag skulle tagit vägen via Moskva.
 

bankb

Medlem
Men på 2, så kommer du in i den även med SAS Go Light och EBG. Så jag skulle tagit vägen via Moskva.

Tittade på Moskva flighten, känns som det inte riktigt blir samma upplevelse med två ”korta” sträckor istället för en 12 timmars direkt.

Är det inte meckigt att kliva av i Moskva?
 

Canadien

Medlem
D
Tittade på Moskva flighten, känns som det inte riktigt blir samma upplevelse med två ”korta” sträckor istället för en 12 timmars direkt.

Är det inte meckigt att kliva av i Moskva?

det är inte speciellt kort mellan moskva och singapore. Lite tristare bytesplats än Köpenhamn, men inte mycket. Man är ju bara där en timme drygt
 

bankb

Medlem
D


det är inte speciellt kort mellan moskva och singapore. Lite tristare bytesplats än Köpenhamn, men inte mycket. Man är ju bara där en timme drygt

Iofs, är väl en 10 timmars mellan Moskva och Singapore. Kanske inte så tokigt ändå :)

Finns ju många andra alternativ ute i Europa. Både FRA och CDG dyker ju upp när jag söker. Är det något extra i serviceväg som gör att man ska försöka hoppa på A380?
 

mischadee

Medlem
Iofs, är väl en 10 timmars mellan Moskva och Singapore. Kanske inte så tokigt ändå :)

Finns ju många andra alternativ ute i Europa. Både FRA och CDG dyker ju upp när jag söker. Är det något extra i serviceväg som gör att man ska försöka hoppa på A380?

Tvärtom tycker jag. Kör de i inte med uppgraderade plan så är både A350 och framförallt 773ER att föredra. Gammalt trist IFE i A380 och stolen inte lika skön.
 

Alf

Medlem
Iofs, är väl en 10 timmars mellan Moskva och Singapore. Kanske inte så tokigt ändå :)

Finns ju många andra alternativ ute i Europa. Både FRA och CDG dyker ju upp när jag söker. Är det något extra i serviceväg som gör att man ska försöka hoppa på A380?

Ta bytet i FRA. LHR och CDG skall man i möjligaste mm undvika om man kan, speciellt CDG. Om du nu vill prova A380 så har du lite olika alternativ ute i Europa. Nu tycker jag inte A380 är något speciellt att åka med så jag hade valt CPH med B777-300ER.
 

bankb

Medlem
Ta bytet i FRA. LHR och CDG skall man i möjligaste mm undvika om man kan, speciellt CDG. Om du nu vill prova A380 så har du lite olika alternativ ute i Europa. Nu tycker jag inte A380 är något speciellt att åka med så jag hade valt CPH med B777-300ER.

Men dom kör inte med nån bemannad bar i A380?

Har flugit rätt mycket 777, dock inte med SQ utan med Thai. Men kan iofs hålla med om att A380 egentligen inte är något speciell.

Vad kör de förresten med för kärror intra Asien, är ju ändå en 6 timmars flight till Seoul.
 
Toppen