Senaste nytt

Värt att vänta på ett signup erbjudande från EuroBonus AMEX bättre än 6k?

freber

Medlem
Hej!

Är det någon idé att vänta med att starta ett EB AMEX konto och hoppas på någon matigare bonus än 6k EB poäng? Har det funnits några feta erbjudanden tidigare som kanske kommer tillbaka cykliskt?
 

fcx

Medlem
Du kan få en befintlig kortinnehavare att värva dig. Då blir det 6k poäng plus kontanter i handen i kickback från värvaren (500-1000 SEK beroende på vem som värvar).
 

Gralq

Medlem
Har själv klurat lite på det här men har inte lyckats bestämma mig. =)

Jag tycker att det är rätt få ställen som tar AmEx (med mitt köpmönster) vilket gör mig lite tveksam utan ett ganska trevligt introerbjudande.
 

SvartMjolk

Medlem
Hej!

Är det någon idé att vänta med att starta ett EB AMEX konto och hoppas på någon matigare bonus än 6k EB poäng? Har det funnits några feta erbjudanden tidigare som kanske kommer tillbaka cykliskt?

Jag väntade länge och gav till slut upp. Så jag nappade på 6 000 poäng samt halva priset första året. Dessutom gav jag ju 12 000 poäng till en vän.
 

FFS

Medlem
Hej!

Är det någon idé att vänta med att starta ett EB AMEX konto och hoppas på någon matigare bonus än 6k EB poäng? Har det funnits några feta erbjudanden tidigare som kanske kommer tillbaka cykliskt?

Beror lite på om du har något poänggivande kreditkort idag.

Säg att du får 6000p om du skaffar kortet idag och kanske 10000 i en kampanj om två månader. Det är alltså 4000p extra om du väntar. 4000p/2 månader = 2000p/mån -> 10000kr spenderat på kortet.

Jag vet inte hur mycket du handlar för men det du "förlorar" på att inte skaffa under en kampanj kan du tjäna ikappp rätt snabbt ändå. Plus att du kommer närmare en 2-4-1 voucher...
 

agehall

Medlem
De 30k-erbjudanden som dyker upp ibland är inte direkt vanliga. Man förlorar nog mer poäng på att vänta än på att signa upp och börja tjäna poäng på kortet nu.
 
Toppen