Värt att uppgradera till Business med SAS nya kabin?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Air, 29 Januari 2016.

1. Air

Air Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni proffs, är det värt att bränna alla sina 40.000 poäng för en upgrade till business på resan till EWR ?

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte om jag är proffs, men svarar JA

Air gillar detta.
  3. Ja, om du inte sparar/behöver poängen till någon annan award-resa.
    Om jag skulle välja uppgradering till business dit resan eller hem, så skulle jag uppgradera på kvällsflyget hem från EWR.

Air gillar detta.
  4. Air

Air Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack. Spar inte till ngt speciellt men fyller jämnt på resan till EWR så vore trevligt att lyxa till det lite.
    Hemresan, tänker du sömn?

Gus gillar detta.
  5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag resonerar precis tvärtom. På vägen dit är maten bättre och det är trevligare att njuta av goda drycker och resa när cirka en timme längre. Hemresan är lite för kort för att njuta av mat och dryck och samtidigt få en tillräckligt bra sömn. Fyller du dessutom jämt på utresan är det väl värt lite extra att lyxa till upplevelsen. :)

jerixon, HenrikT, olo och 4 andra gillar detta.
  6. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prexis min tanke! C på utresan helt klart om man måste välja..

Air och Johan Hbg gillar detta.
  7. Air

Air Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för Support.

En sista fråga bara. Är det möjligt att söka uppgradering för Eurobonuspoäng för mig och cash för min bättre hälft?

8. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja.

Air gillar detta.
  9. Air

Air Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Businessuppgradering från Go ej möjligt pga fullsatt Businesskabin enligt SAS-servicedisk. Men Plus OK. Så det blev 2 * 15000 poäng fattigare på EuroBonus-kontot. Måste säga att jag var riktigt nöjd med servicen på ditresan. Kryddades lite med att någon som känner någon fixade så vi blev bjudna på business-champagnen och gratulerad. Skapligt käk, trevlig personal och fem dagar i NYC framför en gjorde att jag var jäkligt nöjd.
    (Hemresan via OSL inte lika bra med klart sämre käk och mindre kabinpersonal bla)
    Får jobba några år till med resandet innan nästa chans på långhaul Business med EuroBonus-poäng :)

SNIFF gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!