Senaste nytt

Värt att skaffa SAS Eurobonus Mastercard?

LMR

Medlem
Vad jag förstår är inte Eurobonus MC något utlandsvänligt kort, 2% valutapåslag och uttagsavgift på 3% (min 40kr) även inom Euro området.
Visserligen ingen årsavgift för EBG+ men inget jag skulle släpa med utomlands.
Skulle vara för signup bonusen isåfall.
 

obs

Medlem
Vad jag förstår är inte Eurobonus MC något utlandsvänligt kort, 2% valutapåslag och uttagsavgift på 3% (min 40kr) även inom Euro området.
Visserligen ingen årsavgift för EBG+ men inget jag skulle släpa med utomlands.
Skulle vara för signup bonusen isåfall.

Vad jag vet så har dom flesta kort ett valutapåslag någonstans runt 1,5 - 2% så det är inte ovanligt. Uttagsavgift är inte heller ovanligt även om 3% känns lite krasst.
 

SK

Medlem
Vad jag vet så har dom flesta kort ett valutapåslag någonstans runt 1,5 - 2% så det är inte ovanligt. Uttagsavgift är inte heller ovanligt även om 3% känns lite krasst.

Coop / ICA är därför bra att ha om man handlar mycket i utländsk valuta ;)
 

LMR

Medlem
På mitt vanliga bank MC ligger valutapåslaget på 1,5% samt uttagsavgift inom Euro området på 0 (noll).
Uttag 500 Euro blir ca 175kr högre med Eurobonus MC.
 

Norrort

Medlem
Fick sms igår att jag ska ringa 08-639 23 70 för att välja PIN-kod till mitt nya MC. När jag ringer går det dock bara fram en signal, sen bryts samtalet.

Någon annan som haft samma problem?
 

Brandten

Medlem
Fick sms igår att jag ska ringa 08-639 23 70 för att välja PIN-kod till mitt nya MC. När jag ringer går det dock bara fram en signal, sen bryts samtalet.

Någon annan som haft samma problem?
Funkade inte för mig heller och när jag ringde in var det för sent (mer än 4 dagar). Om det strulade fick jag dock besked om att ringa detta nummer: 08-14 68 55
 

ekf

Medlem
Fick mail precis om att Samsung Pay, som lanserades i Sverige nyss, funkar med SAS EB Mastercard. Riktigt trevlig nyhet.

Själv kör jag dock iOS, men hoppas att detta kan skynda på lanseringen av Apple Pay i Sverige :)
 

gneken

Medlem
Om jag förstår det rätt så klassas SAS MC som kontantuttag när man betalar fakturor genom betalo? Gäller det även betalningar genom Billhop?
 
Toppen