Senaste nytt

Värmekamera på resa!

agehall

Medlem
pixx or it did not happen!
Här är min laptop när jag läser BC:
IMG_1575.JPG

Det jag gillar med FLIR's system jämfört med Thermal Seek är att den kör med en vanlig kamera också. Detta gör att de kan bildbehandla hårdare och man kan se ungefär vad det är man tittar på. I bilden ovan ser man ju tillochmed lite av forumet på skärmen vilket till fullo kommer från den vanliga kameran i enheten.

Det som dock suger med denna är att den är fruktansvärt dåligt dokumenterad. Och jag tror det är något fel på min enhet - enligt manualen ska den ladda på ca 1h men när jag låtit den sitta i USB-porten i 2h verkar den fortfarande ladda. När den fått sitta i ett antal timmar börjar powerlampan blinka rött och det finns inga instruktioner om vad det betyder... Ska försöka få tag på deras support och se vad de säger om saken. Den verkar ju dock fungera, så det kanske bara är någon glitch när den laddar.
 

jth

Medlem
Jag måste säga att jag fick lite habegär när jag såg era bilder i Senators livetråd. Att kunna kolla vattentemperaturen INNAN man hoppar i är ju en riktig killer app! :)
 

agehall

Medlem
Jag måste säga att jag fick lite habegär när jag såg era bilder i Senators livetråd. Att kunna kolla vattentemperaturen INNAN man hoppar i är ju en riktig killer app! :)
Om man är på Pacific-sidan vet man dock att det är snorkallt, så där behöver man egentligen inte kolla först. :)
 
Toppen