Senaste nytt

Världens mest hatade flygplats

pitch

Medlem
Manillas flygplats är den absolut sämsta större flygplatsen jag har varit på, i alla fall.

Det är inte ens lönt att beskriva alla sätt den suger på, ord gör liksom inte saken rättvisa. Den måste upplevas.
 

NotRyan

Medlem
Manillas flygplats är den absolut sämsta större flygplatsen jag har varit på, i alla fall.

Det är inte ens lönt att beskriva alla sätt den suger på, ord gör liksom inte saken rättvisa. Den måste upplevas.

Mjo, Ninoy Aquino Terminal 1 är inte det ballaste stället på jorden. För att inte tala om gamla domestic terminal (nuvarande T4) Hujedamig...... Centennial och nya Terminal 3 är väl något bättre....

Mvh
/NotRyan
 

fcx

Medlem
Upplevelsen av LHR skiljer sig avsevärt beroende på om man har tillgång till lounge eller ej. Utan status är det en riktigt usel flygplats, men om man väl kommer fram till loungen så kan det vara riktigt trevligt.

Intressant att PER kom så högt upp på listan för en så liten flygplats, men den är verkligen riktigt usel. När jag var där sist 2011 var man tvungen att ta taxi(!) mellan inrikes och utrikes...

LPA borde också kvala in på listan. För få skyltar, och en del pekar åt fel håll.
 

Trox

Medlem
Bangalores gamla internationella flygplats var inte att leka med. Samtliga som skulle resa ut fick samsas i en gate. Ofta var det tre WB-maskiner som skulle boardas inom ngn timme eller två. I detta område fanns en servering där man kunde få kaffe och en butik med lite träsniderier.

Ibland fick de för sig att ha en improviserad biljettkontroll utanför flygplatsen. Det bildades snabbet en kö på 100 meter. Min chaufför tyckte inte att jag skulle stå i kön. Jag hade ju bott på ett fint hotell, och då köar man inte. Biljettkontrollen kunde man slippa bara genom att säga det magiska ordet e-ticket. Då var det bra att vara papperslös.
 

iRobert

Medlem
Saknar definitivt BLQ på listan. Usch & fy! Inredningsmässigt som att åka tidsmaskin till valfri Sovjetisk flyplats anno 1968, milslånga köer i rusningstid, total oorganisation & anarki råder airside, och totalt finns där 3 toaletter. Ingen favorit..
 
Äh.. Jag har flugit till/från MZR, det var eländigt och ytterligt ovärdigt. Nu ska det iofs finnas en ny terminal som ska vara klar i år. Då kanske de t.o.m. byggt en lounge.
 
A

Aurora

Guest
LHR var bare en lek å fly i fra, i forhold til AUH (Abu Dhabi). Helt OK flyplass å ankomme til, grusom å reise fra.... Underdimensjonert og grusomt opplegg med gatene.
 

swede77

Medlem
RUH (Riyadh) är en riktigt värdelös flygplats. Om man sedan har oturen att hamna där under Ramadan så är det ännu värre.
 

Palazzi

Medlem
Saknar definitivt BLQ på listan. Usch & fy! Inredningsmässigt som att åka tidsmaskin till valfri Sovjetisk flyplats anno 1968, milslånga köer i rusningstid, total oorganisation & anarki råder airside, och totalt finns där 3 toaletter. Ingen favorit..

Instämmer om BLQ, och ändå skedde en renovering för dryga 30 miljoner euro 2011-2012. Om jag inte minns fel var också Bologna ett kommunistfeste i Italien, så de kanske även anammade arkitekturen? ;)
 

Ritz

Medlem
Jag minns en transfer mellan två olika terminaler på LHR. Det var ett tag sen så jag minns inte vilka terminaler det var, men jag minns att jag fick åka buss mellan dem i 35 minuter (ej skämt). Det var inte ens innanför terminalområdet, utan ute i flygplatsområdet bland trafiken. Området i sig ser ut som ett industriområde så man undrar verkligen vad det är som händer. Och vad är grejen med alla heltäckningsmattor? Så himla sunkigt.

Den mysigaste flygplatsen är Köpenhamn-Kastrup. Precis lagom stort, och det mörka trägolvet gör verkligen mycket.

Mest effektiva flygplatsen jag har varit på är Singapore-Changi. Bryssel-Zaventem var också supersmidig innan byggde om den efter "nine-eleven" och man fick gå tre gånger så långt för att slussas igenom olika säkerhetskontroller.

Dohas flygplats är den absolut tråkigaste. Flyger man ekonomi måste först åka buss i 10 minuter från flygplanet som står parkerat långt bort åt helvete i totalt mörker till en av världens tristaste terminalbyggnader.

Air Berlins terminal på Berlin Tegel är inte heller någon höjdare. Känns som ett stort plåtskjul.
 
Last edited:
Toppen