Senaste nytt

Världens mest älskade flygplats

Dr. Miles

Expert
På bilden ser man Jetstar och Air Asia, de flyger från terminal 1 på Changi (vilket även Thai Airways gör som har sin lounge där).

Eftersom man ser två pirer i bilden, en till höger och en till vänster, borde toaletterna ligga mitt i centralhallen, precis i motsatt sida från incheckningen.

Vilket detektivarbete som pågår här!
 

Murre

Medlem
Vilket detektivarbete som pågår här!

Nu har jag kollar närmre på kartan som kristofergustavsson lade upp och även pratat med mitt ressällskap. Det var terminal1 och inget annat! samt toan var något till vänster om Central Piazza o dam toan något till höger. Det enda skumma nu är, där finns inga toaletter utmärkta enligt kartan!
Är det inte så att nästa medlem som åker till Changi måste reda ut detta åt oss :rolleyes::rolleyes:
 

Jacob

Medlem
Terminal 1 har varit under stor renovering 2010-2011 då den började bli ganska sliten så toaletten kan ha försvunnit alt tillkommit sedan kartan ritades.
 

Murre

Medlem
Terminal 1 har varit under stor renovering 2010-2011 då den började bli ganska sliten så toaletten kan ha försvunnit alt tillkommit sedan kartan ritades.

Jo den såg fräsch o fin ut mycket blommor o grönt. Så visst kan det vara så.
Men återigen nästa medlem som kommer till eller åker ifrån Changi måste hjälpa oss o bekräfta detta. Att toan verkligen finns där jag tror att den är. Och utsikten från dam toan. ;)

Ps: i värsta får jag dra ner igen o kolla :cool:
 

majer

Medlem
Jo den såg fräsch o fin ut mycket blommor o grönt. Så visst kan det vara så.
Men återigen nästa medlem som kommer till eller åker ifrån Changi måste hjälpa oss o bekräfta detta. Att toan verkligen finns där jag tror att den är. Och utsikten från dam toan. ;)

Ps: i värsta får jag dra ner igen o kolla :cool:
Hur kan jag kontrollera detta vid ankomst? Fick för mig att toaletten ligger i anslutning till avgångshallen?
Jag kommer dit den 2:a december (SQ975) och lämnar den 6:e (LH779) Om ingen hinner dit innan ska jag se vad jag kan göra. Men utsikten från damtoan överlåter jag till någon annan. :)
 

Murre

Medlem
Hur kan jag kontrollera detta vid ankomst? Fick för mig att toaletten ligger i anslutning till avgångshallen?
Jag kommer dit den 2:a december (SQ975) och lämnar den 6:e (LH779) Om ingen hinner dit innan ska jag se vad jag kan göra. Men utsikten från damtoan överlåter jag till någon annan. :)

Jo det är riktigt det är avgångshallen vi pratar om.

på skoj!
//Du kan ju alltid smyga in på damtoan med kamera. Säkert inga problem i Singapore :cool: //
 

Dr. Miles

Expert
Hur kan jag kontrollera detta vid ankomst? Fick för mig att toaletten ligger i anslutning till avgångshallen?
På Changi avgångshall och ankomsthall är samma. Säkerhetskontroll vid gaten.

Jag kommer dit den 2:a december (SQ975) och lämnar den 6:e (LH779) Om ingen hinner dit innan ska jag se vad jag kan göra. Men utsikten från damtoan överlåter jag till någon annan. :)
Kan du passa på att kontrollera hur det är på damtoan också? :D (Gör inte det. Det är trots allt Singapore ju.)
 

majer

Medlem
På Changi avgångshall och ankomsthall är samma. Säkerhetskontroll vid gaten.
Där ser man, har inte varit på Changi än så länge. Det kanske kommer en rapport redan till helgen.

Murre skrev:
//Du kan ju alltid smyga in på damtoan med kamera. Säkert inga problem i Singapore //
Kan du passa på att kontrollera hur det är på damtoan också? (Gör inte det. Det är trots allt Singapore ju.)

Jag förstår ironin i era kommentarer;
majer skrev:
Men utsikten från damtoan överlåter jag till någon annan.
:cool:
 
Toppen