Världens första flygning med Airbus A350 går mellan Frankfurt och Doha

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Jacob, 27 Oktober 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Det har länge varit klart att Qatar Airways skulle bli premiärflygbolag för nya medel- och långdistansflygplanet Airbus A350, som generellt räknas som Airbus motsvarighet till Boeings Dreamliner. Nu är också premiärdestinationen klar och det är Frankfurt som dragit den kortaste stickan, inte London denna gång som tidigare mestadels använts för lanseringar. Den första flygningen kommer…

Se hela inlägget

MarcusC gillar detta.
  2. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Petigt kanske men jag tror nog att Frankfurt är rätt nöjda med utfallet av stickdragningen och då får man nog säga att de dragit det längsta strået:).

FFS och johhenrik gillar detta.
  3. Jacob

Jacob Medlem

Får man tro bokningssystemen ser det ut som första flygningen kommer gå den 15 januari 2015.

4. airbus380.se

airbus380.se Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag finns det platser kvar på flighten QR067 07.40-12.30.
    Pris i economy cirka 5000 kr för en enkel resa DOH-FRA, när jag försökte boka en resa ARN-DOH-FRA fick jag en prislapp på ca 32000 kr....

5. CAI-DOH-FRA one way i J ska vara överkomligt tydligen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!