Världens första Absolut Vodka konceptbutik öppnar på Kuala Lumpurs flygplats

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jacob, 19 Augusti 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Absolut Company har beslutat att öppna världens första Absolut Vodka konceptbutik och platsen blir transithallen på Kuala Lumpur International Airport, i den nya gallerian som som har den globala resenären som främsta målgrupp. I den nya konceptbutiken, som är 45 kvadratmeter stor, får man uppleva allt kring varumärket Absolut. I entrén blir man mött av en Absolut värd och mitt i butiken finns en bar där man kan prova drinkar från drinkguiden Drinkspiration som innehåller över 500 drinkar som sedan avnjuts i den tillhörande loungen.

– Att öppna en flaggskeppsbutik för Absolut Vodka är en milstolpe för oss. Med butiken i Kuala Lumpur International Airport vill vi ge våra resande konsumenter en helhetsupplevelse av varumärket Absolut, säger Paul Duffy, vd vid The Absolut Company.

Butiken är ett samarbete mellan The Absolut Company, Pernod Ricard Asia Travel Retail och Eraman Duty Free.

jxr410jdk7ipvgzxzxgu.jpg
    Foto: The Absolut Company

6 personer gillar detta.
  2. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte förtjust i Absolut men skall självklart testas i september.

3. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en visit i KUL 16-17/9... Tyvärr reser jag vidare SIN-BKK-HKG-PVG på den rutten.. Men har de något riktigt lockande skall jag offra och checka in bagage på denna resa.. Ett apr bilder skall jag "Absolut" ta :cool:

Cheers Axelzon

4. Pushback

Pushback Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser lika mycket ut att vara en Finnlandia butik.. Inte speciellt intressant ut, designmässigt, vilket är synd med tanke på allt kreativt Absolut gjort under tidigare år.

2 personer gillar detta.
  5. Smuffe

Smuffe Medlem

Då såg det mer inspirerande ut på bilderna av Korean Airs loungebar.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!