Senaste nytt

Världens bästa restauranger

Andrew

Medlem
Den fullständiga listan är numera släppt. Noma verkar ha halkat ner till en tredje plats medan El Celler De Can Roca knep nummer ett.

Gaggan har klättrat till plats 10 och Nahm har åkt ner till plats 22. På tiden! Dock fortsatt frågande kring hur den kan få så bra omdöme trots att så många verkar anse att den inte håller nivån.

Kul att se Ultraviolet By Paul Pairet på plats 24! Hade ingen möjlighet att prova den när jag senast var i Shanghai men om någon annan gjort det får ni mer än gärna berätta vad ni tyckte.

Även intressant att se Amber, med sina två stjärnor, slå samtliga tre-stjärniga restauranger i Hong Kong, dock kommer det nog inte som en särskilt stor nyhet. Amber verkar dock ha fått en sämre placering detta år, på plats 38.

Svenska Fäviken samt Frantzén halkar ner till plats 25 respektive 31.
 

Agö

Medlem
El Celler de Can Roca, Osteria Francescana och Noma. Etta, tvåa respektive trea på nya listan! Riktigt spännande blir det på fjärde plats med Central i Lima. Bäst i Sverige Fäviken på plats 25 tätt följd av Frantzén på plats 31.
 

Skyraider

Medlem
om man skulle fråga någon som ätit på Nahm och The Fat Duck vilken av dem de föredrog skulle rimligen väldigt få välja den som ligger 50 placeringar före på listan.
 

Skyraider

Medlem
Gaggan är bra (jag går alltid dit när jag är i Bangkok) men jag skulle aldrig välja den framför ex Daniel, Jean Georges, Geranium etc. Skulle också hellre gå på Operakällaren än Gaggan.
 
Toppen