Senaste nytt

Världens bästa Business class säte?

pitch

Medlem
Jag spenderade sådär 11 timmar i Austrians nya säte igår, och det funkar definitivt. Däremot skulle jag inte klassa det som bäst, direkt, jag skulle gärna se lite mer individuell kontroll över dom olika delarna. Dessutom kommer man ju åt den förbannade touchpanelen (som visserligen är rätt snajsig) med armen hela tiden.

Sen att käket är överlägset med OS och att personalen brukar vara väldigt trevliga, det skadar knappast intrycket av resan som helhet. Men sätet som sådant får nog bara ett "klart godkänt" betyg från mig i alla fall.
 

Hall

Medlem
I senaste Lufthansa Magazin finns det ett reportage om den retrofit på A330/A340 kärror som de just nu gör på Lufthansa Technik i Hamburg. Det handlar inte bara om att byta C-stolarna till en nyare modell utan en total urblåsning med nya golv, galleys, toalettter IFE-system osv. i alla tre klasser. En helt ny kabin helt enkelt. Alla plan i IC flottan skall ha den nya kabinen installerad redan 2015! :)

Först ut var D-AIKN (en Airbus A330-343X levererad 2008).
 

pitch

Medlem
Thais nya på 773 mellan ARN-BKK är verkligen på tok för smala. Och då menar jag inte att problemet är min feta akter, det är faktiskt där som sätet känns som bredast (ganska i onödan). Men jag får precis ner axlarna om jag ligger platt på rygg, ingen som helst vingelmån där. Man kan förstås flytta ner en smula för att få lite luft till sidorna, men då blir ju skiten för kort istället.

Buu! Ge mig tillbaks stolarna på övervåningen på 747:an.
 

Jenkizzz

Medlem
Singapore Airlines 777 business eller Air New Zealand 777 business? Vad skulle ni föredra? Några rekomendationer? :) Singapore airlines skulle ha en 8 timmars stopp i Singapore, lätt att roa sig på flygplatsen med business lounger etc? Har koll på hur välkänd flygplatsen är men 8 timmar..
 

Dr. Miles

Expert
Om du gillar att titta ut från fönstret eller reser som par/familj är Air New Zealands Business class (fiskbenskonfiguration) inte bra option.
 

NotRyan

Medlem
Du kan åka på gratis stadsrundtur i Singapore med 8 timmar på dig, sedan är ju SQs Silverkris-lounger inte direkt dåliga, så jag slår ett slag för SQ. Sedan är dom grymma i luften :)

Mvh
/NotRyan
 

Jenkizzz

Medlem
Låter som att rösterna här går på Singapore airlines, hmm
Tack för tipsen, var helt inne på Air NZ från början men börjar tveka lite nu.
 

Ritz

Medlem
Singapore Airlines 777 business eller Air New Zealand 777 business? Vad skulle ni föredra? Några rekomendationer? :) Singapore airlines skulle ha en 8 timmars stopp i Singapore, lätt att roa sig på flygplatsen med business lounger etc? Har koll på hur välkänd flygplatsen är men 8 timmar..

Changi är en trevlig flygplats, men Silver Kris loungen och affärerna i Terminal 3 (SQ) är knappast så roliga att man kan fördriva åtta timmar där. Om jag var du skulle jag åkt in till stan (30 min med taxi) och gjort något av följande:

- drink uppe på Marina Bay Sands
- shoppa presenter på något av Orchard Roads varuhus (glöm ej taxfreekvittot = 15% tillbaks på flygplatsen)
- äta på Chinatown Hawker Centre
- Dim Sum på Tim Ho Wan (kan vara kö ca 30-45 min, men väl värt det)
- ta en fotreflexologi-massage det sista du gör innan du drar tillbaks till flygplatsen

Singapore är så effektivt att det är lätt att ta sig runt utan problem, inte krångligare än att ta sig runt i Stockholm om man har koll på t-banestationer.

Här är en reserapport från SQ business i 777:
http://www.businessclass.se/forum/r...siness-sq352-singapore-koepenhamn-bilder.html
 
Toppen