Världens 50 största flygbolag - hela listan

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 18 Juni 2013.

1. 3 personer gillar detta.
  2. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan ju vara intressant att påpeka att ASK är Available Seat Kilometres, jag tänkte något annat först men siffran 87B kändes lite väl stor så var tvungen att googla fram betydelsen för oss icke invigda ;)

1 person likes this.
  3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gör man indelningen med grupptillhörighet så klättrar Lufthansa Group antagligen förbi American Airlines.

4. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Öh.. finns det någon bra förklaring till att ANA visar +24,3% i ASK? Som ju är mer än de 24% vilka får TK att bli omnämnd som "biggest mover".

5. Jag tolkade som de menade Turkish Airlines förbättrade sig med 7 platser uppåt (+7) medans ANA gick upp bara 3 platser (+3).

6. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förvisso. Men siffran 24,3% under förra året känns ändå... obekant. Har ANA gjort något stort förvärv, fört över en subsidiary under sin egen licens eller bara verkligen ökat sin egen kapacitet med en fjärdedel?

7. ANA integrerade dotterbolag ANK (Air Nippon) i 2012-APR-01. Jag vet inte om det påverkade siffrorna eller ej.

ANA、子会社のANKを吸収合併-業務集約し経営の効率化

8. Matts Lindmark

Matts Lindmark Medlem

Jag kan rekommendera World Airline Directory från Flight International för de som vill ha mer info om alla världens flygbolag, vilka flottor de har, ordrar etc. Mycket intressant läsning som uppdateras årligen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!