Senaste nytt

Världens 15 minst besökta turistländer

rob74

Medlem
Tuvalu borde man ju passa på att besöka. De ligger ju, med en maxhöjd över havet på ca 5 meter, eventuellt risigt till i och med stigande havsnivå... En del har väl dryftat frågan om att få bosätta sig i Australien och Nya Zeeland som "miljöflyktingar", om jag inte missminner mig.

De mest annorlunda ställena jag varit på är nog Murmansk och Kandalaksha på Kolahalvön samt Tonga, Samoa och Cook Islands.
I Tonga har jag t o m varit två gånger.
 

Gus

Medlem
Vet inte om det är så udda, men de gamla forna ryssstaterna och ryssland i sig har alltid lockat av nån anledning
Satt och kollade på flyg till Odessa bara häromdan, känns som ett bra vår o sommardestination
Odessa rekommenderar jag verkligen! Var där nu i helgen, flög med Malev. Åt jättegod borsjtj och chicken kiev. Till det serverades honungsvodka! Trevliga mäniskor!
 

henrik l

Medlem
Jag missade Kungen av Bhutans bröllop...

Det var en artikel på två sidor om Bhutan och kungens bröllop i The Standard här i Hong Kong för ett par dagar sedan:) Där nämndes också att det var både svårt och dyrt att turista där pga av de begränsningar som finns.
 

henrik l

Medlem
Sicilien är ju definitivt inget udda turistmål i sig, men det finns en del udda turistmål på ön. 1968 var det en stor jordbävning som ödelade ett antal byar från Menfi på sydkusten och en bit norrut. På flera ställen har man bara lämnat ruinerna och byggt upp staden/byn på ett annat ställe. Mest bisarrt är St Margherita di Belice där en del ruiner så att säga ligger vägg i vägg med den nya staden. I Gibellina lite längre norrut har man gjutit in ruinerna i en jättelik betonglabyrint på sluttningen.
Gibellina.jpg
 

Jacob

Medlem
Jag är på till Nord Korea :))
Ja Nordkorea står sig fortfarande. Konstigt att det landet inte var med i artikeln.

Blir lite sugen på Moldavien, Chisinau har ju hyfsat med flighter....värt en detour med Air Moldova ?
Jag var faktiskt på väg dit för några år sedan pga en tjej som hade sin familj där, men blev aldrig av.

Men skulle vara kul att åka, det är egentligen inte speciellt långt bort. Skulle också vilja ta vägen förbi Bucharest och se Ceaucescus ganska galna palats.
 
Varför inte ordna en gruppresa för oss på businessclass till Nord Korea? Inte så udda men rätt coolt ändå.

Lär kanske dröja ett tag till...

Jag skulle bokat en resa till Seoul denna helg, men tror inte det är en så god idé. Jag avvaktar ett par veckor.

Annars är jag på något oförklarligt sätt nyfiken på Nordkorea och kan tänka mig att nån gång i framtiden åka dit på gruppresa, måhända med BC.se.
 
Toppen