Världens 10 bästa städer

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Abbe, 28 Oktober 2012.

1. Abbe

Abbe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Magasinstidningen, som brukar rankas som världens främsta resetidning, har hållit den årliga läsaromröstningen.
    Rekordmånga, 46476 personer, deltog och där det bland annat gällde att utse världens bästa stad.
    Kapstaden, Florens, Vancouver och Sydney har alla erhållit liknande utmärkelser tidigare och platsade även nu på tio-i-topp.
    Men alla fick finna sig i att hamna i skuggan av Charleston i South Carolina på den amerikanska sydostkusten.

Världens 10 bästa städer enligt ansedda resemagasinet Condé Nast | Storstäder | Resa | Aftonbladet

Vad tycker ni om alla placeringar ?

2. Jag var i Charlston 1995 och blev kär direkt. En härlig blandning av "Southern hospitality", bra mat, skön arkitektur, och trevlig turism med bland annat USS Yorktown (CV-10) och massor av flygplan....

1 person likes this.
  3. Moco

Moco Medlem

Visst kan jag som gammal South Carolina-resident tycka att Charleston är en fin stad att besöka och lite som Senator säger, men ändå inte en stad jag givet skulle "go out of my way" för. Ställer mig ärligt talat smått oförstående till den utmärkelsen. Buenos Aires är nog min absoluta favorit på den listan.

Last edited: 28 Oktober 2012
  4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var är Hong Kong:confused:

1 person likes this.
  5. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gustavia alltså, varför sålde vi tillbaka Saint-Barthélemy till fransmännen? ;)

1 person likes this.
  6. Singapore

Singapore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kommer jag inte ihåg riktigt med St Barts, men kolonierna var oftast en väldigt dålig ekonomisk investering.

7. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade vi haft kvar Saint Barth så kunde vi ha flyttat Kiruna dit när det blir dags... :p

4 personer gillar detta.
  8. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var där på ett bröllop i våras och visst var det fint och trevligt men förstår inte riktigt vad staden gör på denna topp tio lista och ännu mindre som nummer ett. Har man vägarna förbi kan det vara ett trevligt stopp, men skulle nog inte rekommendera någon att ta en omväg för denna stad.

9. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle hellre välja Hong Kong framför Bangkok?! Och platsar verkligen inte London?

10. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och var är Singapore? :)

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!