Senaste nytt

Värdskarta för flygnördar...

Canadien

Medlem
@Jander 's karta undrar jag vilka kriterierna är för att synas. Jag ser t ex YHU (Montréal/Saint-Hubert Airport) men inte YUL (Montréal–Pierre Elliott Trudeau International Airport). Om endast en flygplats ska visas i Montreal så borde det vara YUL
 

Jander

Medlem
@Jander 's karta undrar jag vilka kriterierna är för att synas. Jag ser t ex YHU (Montréal/Saint-Hubert Airport) men inte YUL (Montréal–Pierre Elliott Trudeau International Airport). Om endast en flygplats ska visas i Montreal så borde det vara YUL

Där det är trångt med flygplatser, är det bara en som dyker upp och det är "slumpen" som avgör vilken i de fall jag inte vet vilken som borde visas. Jag har tyvärr inte tillgång till någon databas med full passagerarstatistik - om jag haft det så kunde jag sett till att den största flygplatsen alltid visas. Så därför är det jättebra med feedback, ser till att YUL kommer med i nästa version.

Uppdaterar: Både YHU och YUL är visst med i senaste versionen!
 
Last edited:

JWD

Medlem
Är det någon som har planer på att skapa en printad version i AO eller liknande storlek? För jag har länge haft planer på att skapa en nåltavla (världskarta). Och det här är ju helt briljant för ett liknande konstverk!
 

MegaFlyer

Medlem
Skön tråd. Verkar ha urartat en aning. För min del är idéen och första versionen mycket bra.

Hojta gärna till när någon kommit fram till ett pris på ett posterformat. Om någon ska förbi tryckeriet hojta till.
 
Toppen