Senaste nytt

Värdering av SAS plus kontra SAS go

Voyageur

Medlem
Nu ska vi inte ta i, har sett flera kommenterat så, men ekonomi longhaul för 20-år sen var trängre än plus och maten var sämre, men absolut något bättre utrymme och maten var bättre än idag, men absolut inte uppe i sas plus nivå. Det är bara de rosaskimmrande "det var bättre förr" glasögonen. Kommer t.ex. själv ihåg NWA 2+5+2 seating i ekonomi på deras DC10:eek:r .

Mycket möglisch. Men nog var det en anständigare bransch då också med lite roligare arbetsvillkor och status :) innan Ryan och Co
 

LarsCph

Medlem
Jeg rejser en del med SAS i Europa. Men ikke mere end at jeg har sølvkort hos SAS - det vil sige at med SAS Plus får jeg fast-track, lounge, prio-boarding, pre-seating som jeg ellers ikke ville få. Hvis man bestiller i god tid er merprisen for SAS Plus det værd syntes jeg og at man som regel er seatet 2-2 med frit midtersæde. Er der én specifikt ting som jeg syntes SAS skulle gøre så var det at holde midtersædet frit SAS Plus.

Både ved rejser i Europa hvor man faktisk får OK mad på flyet, men også i norden hvor man kan have lidt mindre stress over lange køer i security syntes jeg det er OK. Jeg har ikke testet oversøisk, men det kunne være fint på en kortere dagflyvning - men hvis rejsen inkluderer at jeg skal sove så er det business som gælder. Generelt på oversøiske dagflyvninger betaler jeg gerne ekstra for business class.

Jeg syntes at SAS Plus i Europa er ganske god værdi for pengene. Og som regel meget billigere end business hos konkurrenterne i EU samtidig med at der faktisk leveres et fint produkt.
 
Jeg rejser en del med SAS i Europa. Men ikke mere end at jeg har sølvkort hos SAS - det vil sige at med SAS Plus får jeg fast-track, lounge, prio-boarding, pre-seating som jeg ellers ikke ville få. Hvis man bestiller i god tid er merprisen for SAS Plus det værd syntes jeg og at man som regel er seatet 2-2 med frit midtersæde. Er der én specifikt ting som jeg syntes SAS skulle gøre så var det at holde midtersædet frit SAS Plus.

Både ved rejser i Europa hvor man faktisk får OK mad på flyet, men også i norden hvor man kan have lidt mindre stress over lange køer i security syntes jeg det er OK. Jeg har ikke testet oversøisk, men det kunne være fint på en kortere dagflyvning - men hvis rejsen inkluderer at jeg skal sove så er det business som gælder. Generelt på oversøiske dagflyvninger betaler jeg gerne ekstra for business class.

Jeg syntes at SAS Plus i Europa er ganske god værdi for pengene. Og som regel meget billigere end business hos konkurrenterne i EU samtidig med at der faktisk leveres et fint produkt.
Det är en bra poäng och ett perspektiv som ofta försvinner iom att hög-status (EBG+) är - av naturliga skäl - överrepresenterat här. Har man inte EBG så ger Plus ändå en hel del.
 

Slipsknut

Medlem
När jag söker resa på samma datum jag ska åka till NY för att se tillgänglighet blir jag lite fundersam.
Tar jag 2 personer så står det att det är 5 platser kvar i Business pro, men står inget om antal platser kvar i business smart.

Tar jag och söker på 9 resenärer för att se tillgänglighet står det inget om 5 platser kvar på samma utresedatum utan då verkar man kunna boka det.
Hur kan det komma sig? Detta också då i pro.

Med lite mer än 1 månad kvar vill man ha lite koll på chanserna till uppgradering.
 

Canadien

Medlem
Med lite mer än 1 månad kvar vill man ha lite koll på chanserna till uppgradering.
Vad du ser nu har väldigt liten relevans, kolla 3 dagar innan avresa så får du en bättre bild, men det säger ändå väldigt lite när man bara tittar på en avgång på ett visst datum. Hur många biljetter SAS vill sälja har en viss korrelation med hur glest det är i kabinen men det kan på en enskild avgång ha noll korrelation.
 
Toppen