Senaste nytt

Värdering av SAS plus kontra SAS go

Voyageur

Medlem
Är inte ekonomi 2018 en sämre ekonomi-produkt än någonsin i modern flyghistoria? Bortsett från tekniska förbättringar (skärmar osv).

I mångt och mycket. Det skulle vara uppfriskande att få ett bolag som satsade på ekonomi mer än andra och verkligen stack ut. Emirates är väl iofs rätt kända att ha en "bättre" ekonomi produkt än resten, men benutrymmet och bredden ör fortfarande vad den är. Blir synd och skam på alla andra teknologiska framsteg som gjorts och som lätt missas pga snålheten i bredd och längd på stolarna. Tänker på 787:s stora fönster, eller bättre lufttryck i kabiner och tystare motorer, allt blir liksom passe när man ändå fåe åka i en koffert.

Jo, men ekonomi 2018 är billigare än vad det någonsin har varit i modern flyghistoria också.

Helt rätt. Personligen skulle jag gärna betala 4500kr istället för 3500kr till New York om det betydde att utrymmet var humanare. Men det är min subjektiva åsikt.
 
  • Gilla
Reactions: obs

mha321

Medlem
I mångt och mycket. Det skulle vara uppfriskande att få ett bolag som satsade på ekonomi mer än andra och verkligen stack ut. Emirates är väl iofs rätt kända att ha en "bättre" ekonomi produkt än resten, men benutrymmet och bredden ör fortfarande vad den är.

Emirates var ju först av alla att gå till 10 I bredd på 777. Men visst har de gjort ett bra jobb med att vara hyfsat kända för att vara bra på något de faktiskt inte är speciellt bra på..
 
  • Gilla
Reactions: fcx

pep

Medlem
Problemet är väl att det är få resenärer som är så medvetna. Syns tydligt på Ryanair och norskens framfart...
Tror ikke det handler om uvidenhed, men mere om betalingsevne og -villighed. Nogle syntes det er rart at have de 1000 kroner ekstra i lommen naar man er kommet frem. Og det boer man respeketere...?
 

danielhog

Medlem
Tror ikke det handler om uvidenhed, men mere om betalingsevne og -villighed. Nogle syntes det er rart at have de 1000 kroner ekstra i lommen naar man er kommet frem. Og det boer man respeketere...?
Jag har inte inte respekterat någons beslut. Jag har konstaterat att den som är beredd att betala mer för bättre ekonomiprodukt är i minoritet.

Om du vill svara igen får du gärna ta det på engelska, jag behövde ta ditt inlägg genom Google translate pga bristande norskakunskaper :)
 

Voyageur

Medlem
Problemet är väl att det är få resenärer som är så medvetna. Syns tydligt på Ryanair och norskens framfart...

Tydligt är att dessa revolutionerat flyg marknaden, sen om man tycker de tär revolution nedåt eller uppåt är ett subjektivt tycke.

Personligen hade jag känt att ett mellanting hade varit bäst, svenska lagom uttrycket kommer väl till pass. Lite charmigt måste det ha varit under flygets glansdagar när man som kapten eller flygvärdinna hade nästan kändisstatus, reste världen runt och hade grymt bra löneavtal och förmåner. Självklart betalades detta av kunderna i form av 3 gånger så höga priser som idag.

Ett mellanting här hade varit hållbart där det dortfarande funnits en glans och status i sådant arbete och inte enbart vara nästintill boskapsskötare anno 2018,med sketna avtal och löner.

Självklart är det fantastiskt att som konsument kunna flyga till new york vilken dag i veckan som helst för 3000kr,men återigen personligen hade jag gärna betalat en tusenlapp mer om det hade varit en produkt av bättre värde.

Det är ju därför det finns Premium Ekonomi, en lite bättre ekonomiprodukt till ett högre pris.

Precis, det är i princip ekonomi för 10 år sedan och längre. Idag kallas den premium bara :) så länge den inte skjuter iväg mot 5 siffriga pris tycker jag absolut att det är en värdefull produkt
 

Patrik

Medlem
Precis, det är i princip ekonomi för 10 år sedan och längre. Idag kallas den premium bara :) så länge den inte skjuter iväg mot 5 siffriga pris tycker jag absolut att det är en värdefull produkt

Nu ska vi inte ta i, har sett flera kommenterat så, men ekonomi longhaul för 20-år sen var trängre än plus och maten var sämre, men absolut något bättre utrymme och maten var bättre än idag, men absolut inte uppe i sas plus nivå. Det är bara de rosaskimmrande "det var bättre förr" glasögonen. Kommer t.ex. själv ihåg NWA 2+5+2 seating i ekonomi på deras DC10:eek:r .
 
Toppen