Väntelista på bonusbokning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kristofer, 4 Mars 2013.

  1. Kristofer

    Kristofer Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

    Jag bokade en Star Alliance Award igår. Ett leg, BKK-AKL med Thai står som "waitlist" på checkmytrip.com. Agenten sa ingenting om detta när jag bokade. Ringde tillbaka, och fick svaret att det troligen var lugnt, att Thai skulle bekräfta flighten så småningom.

    Är det verkligen så, kommer det lösa sig? Varför blev det såhär? CDG-BKK i samma bokning blev bekräftad direkt.
     
  2. flierman

    flierman Medlem

    Ort:
    OSD
    Land:
    Sverige Sverige
    Väntlista brukar internt inte vara tillåtet att ha på bonusresor vad jag minns. Chansen att segmentet blir konfirmerat är liten så jag skulle be SAS kolla andra alternativ så du slipper oroa dig.
     
  3. Kristofer

    Kristofer Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hm. På SAS säger de nu att de inget kan göra. :( Bör jag vänta någon dag till eller kan jag likaväl cancellera allt nu direkt?
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar väl dumt? Bättre att vänta och se. Du förlorar ju inget på att vänta ett tag till...
     
  5. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har du fått en biljett utställd? I så fall borde det ju vara lugnt.
     
  6. Kristofer

    Kristofer Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Yes, är biljetterad. Men vad betyder waitlist i så fall egentligen då? Enligt SAS verkade det rätt kört, och de hittade inga andra bra alternativ kring de datumen heller (även fast de erbjöd sig strunta i stopover-regeln om så behövts). Tydligen står det i systemet att flighten är tillgänglig, men waitlist kommer upp när man väljer den, eller nåt sånt.
     
  7. flierman

    flierman Medlem

    Ort:
    OSD
    Land:
    Sverige Sverige

    Förmodligen dålig kontakt med flygbolagets egna bokningssystem och Amadeus vid bokning och då ser det ut som om det finns platser men man får waitlist när man väl köper platsen och har agenten inte ögonen med sig så är det lätt att missa.

    De kan ju skicka en förfrågan till bolaget i fråga men får de nej där blir det dessvärre svårt för SAS att göra något.

    Förhoppningsvis kanske de kan finna platser via en annan rutt, t.ex från BKK via SIN eller via SYD, MEL, PER eller liknande runt dessa datum?
     
  8. Kristofer

    Kristofer Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Japp, de sa samma sak på SAS. Gissar att det var call-centret som inte var lika uppmärksamma som SAS egen personal, då jag bokade på kvällen.

    Slutade med att jag avbokade biljetten och drar till San Francisco istället. :) SAS sa, precis som du säger, att det säkert skulle gå att hitta lösningar på andra datum, men det var inte aktuellt i det här läget.
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×