Senaste nytt

Väntelista för uppgradering till Lufthansa business class

Traveller

Medlem
Vet inte hur relevant detta är men då jag senast försökte detta (då från Biz till First) så hade jag två timmar på FRA. Jag hade bett SAS väntlista mig för poäng till den LH flighten. LH släppte inte platsen med det fanns en kvar. Jag kom ned till FRA och gick fram till deras kundtjänst och frågade. Dom bad mig då om en voucher från SAS eftersom dom inte kunde lösa det på annat sätt. Jag till och med ringde SAS då jag stod vid disken och lämnade över telefonen till tjänstemannen. Men, trots att SAS pratade med dom ville inte LH ordna det utan vouchern.
 

johhenrik

Medlem
Jag gillar verkligen byråkratin inom resebranschen.

"Va, har du bara boarding pass, du måste ha biljetten också!"
"Var har du vouchern, det fungerar ju inte alls om det inte finns en papperslapp!"

Otroligt att det fortfarande är så. Pappersbiljett och BP-scenariot hände mig senast i februari i år. Man skulle ju kunna tro att de kunde ha denna information tillgänglig via en "sån där data"...
 

A380*G

Medlem
Med miles från M&M kan man väntelista upgrade, dessa bestäms vid varje omräkning av revenue management. En gång i månaden fram till en månad före avgång, därefter en gång i veckan fram till en vecka före avgång, och sedan dagligen fram till avgång.

För upgrades med miles/poäng från *A partner måste detta begäras fram till 24h före avgång.
 
Toppen