Väntat mer än 24 timmar på min väska efter Swiss Business Class flight

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Martin Björnström, 2 April 2014.

  1. Jag har väntat på min väska som saknas efter gårdagens Swiss Business Class flight SIN-ZRH-ARN. Jag blev infomerad i Zürich att jag inte skulle hinna med min anslutning till Stockholm pga sen landning men jag hann efter en rejäl spurt genom flygplatsen. Väskan hann inte :)

    Menzies på Arlanda sa att den skulle komma med SAS flighten som landade 12:30, fick ett referensnummer. Vi samtal vid 18-tiden igår fick jag veta att den fanns i Stockholm och hade kommit med Swiss vid 15:30 tiden. Men att dom inte riktigt visste var den fanns exakt då. Men någon skulle ringa mig och boka utleverans.

    Jag ringde tillbaka nyss och frågade hur det går och så svarade dom att "den skulle ha levererats redan" och att dom återigen skulle kolla runt lite :)

    Vad har ni för erfarenheter av Menzies på Arlanda?
     
  2. Ja, genom att ändra flygbolagskoden kan man också söka på andra flygbolags PIR.

    T ex:
    .worldtracer.aero/filedsp/lx.htm
    till
    .worldtracer.aero/filedsp/sk.htm
     
    Last edited: 2 April 2014
    1 person likes this.
  3. fmansson

    fmansson Medlem

    Ort:
    Örebro
    Land:
    Sverige Sverige
    Menzies på Arlanda är ett skämt i min ögon.

    Min senaste erfarenhet var i höstas då jag i tjänsten flög med LX från BCN-ZRH-CPH. Bagaget kom aldrig till Köpenhamn och jag gjorde vanlig felrapport. Jag hade dock en flight med Lufthansa ARN-FRA-VIE den 5 sep och gjorde klart att jag ville ha bagaget tills dess.

    Den 4 sep ringer jag Menzies på ARN som nu har fått väskan då den kommit med ett SAS-plan under föregående kväll och lämnats över till Menzies. Menzies lovar mig att ha väskan kvar på "kontoret" i ankomsthallen dit man utifrån kan komma genom att ringa på ringkklockan bredvid Pressbyrån i ankomsthallen.

    Eftersom jag behöver min arbetsutrustning och bagaget är på Arlanda så tar jag aldrig med min extra uppsättning som står standby hemma.

    Flyget till FRA går runt 10.00 och jag ringer på dörren som överenskommet vid 0830. Ingen öppnar.
    0850 ingen öppnar. Stressen börjar rinna på och 0900 öpnnar fortfarande ingen.

    Springer upp till handlingagenten vid Qatar Airways (Menzies men annan avd) och tvingar ner henne att öppna så jag kan komma åt mitt bagage. Hon gör detta och vid 0920 kommer hon ut med en väska som inte är min. Den har dock rätt info på sig med tagnummer så Menzies har strulat ordentligt nu.
    Inser att jag kommer missa min flight till FRA-VIE. Nån jeppe börjar ringa och vid 10.30 lokaliserar de min väska hos JetPak i Västerås. Ber dem mms:a en bild så jag ser att det är den, vilket bilden visar att det är.

    Drar till Västerås och hämtar väskan och tillbaks mot Arlanda bokar jag en enkel till VIE med Austrian i C-klass för 36000 EuroBonus-poäng. Ankommer VIE cirka 5 timmar sen så allt löste ju sig till slut och även om jag kanske har ett case i form av resekostnader och annat bök så orkar jag inte driva det vidare.
     
    1 person likes this.
  4. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr varierar det kraftigt från flygbolag till flygbolag hur duktiga de är på att uppdatera informationen i WorldTracer. Men den är ju bättre än ingenting. Virgin Atlantic uppdaterade riktigt bra medans t.ex. Air Malta bara uppdaterar en gång och det är först efter det att väskan är levererad och mottagen av resenären.

    Det finns väl tyvärr inte så mycket annat som är sämre än Menzies?
     
  5. Alf

    Alf Medlem

    Ort:
    Finspång
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med ovanstående inlägg. Menzies är inte roliga att ha att göra med, dåliga besked när man äntligen kommer fram. Jag var av med våra väskor i 72 tim efter hemresa från KUL. Försvann troligen på CDG trots att vi hade 4 tim på oss där.
     
  6. Swissbob

    Swissbob Medlem

    Hur är det Menzies fel? Alf
     
  7. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Tror Menzies var inblandade i min försvunna väska. Men när jag ingen hört av sig på morgonen dagen därpå, kontaktade jag SAS direkt och lyckades få tag på en hjälpsam person som faktiskt kunde tala om när jag skulle anlända Karlstad.
     
  8. Alf

    Alf Medlem

    Ort:
    Finspång
    Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig påstått att det var Menzies fel. Jag har bara sagt att dom inte var bra att ha att göra med. De personer jag hade kontakt med var varken särskilt kundvänliga eller verkade ha koll på läget.
     
  9. Nu har det gått 48 timmar och ännu ingen väska. Den är dock bekräftat framme i Stockholm och JetPak skulle ringa mig igår men det gjorde dom inte :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×