Senaste nytt

Vändande flyg Gatwick - räcker en dryg timme ?

Haha , är inte övertygad men min kontakt i London menar också att det ska gå. @simon_says91 du menar alltså att 2h är en barnlek under förutsättning att flyget är i tid ? :)
När jag flög på T2 senast landade vi 17:10 från ARN och hade väl avgång 18:30 till CPH. När vi parkerade vid A gates så fungerade inte bryggan så alla fick gå ut till buss som körde den ända vägen vad de verkade som var att runda satelitterminalen och sen in till A byggnaden igen. Redan då va klockan 17:45 när vi kom dit och då passkontrollen gick smidigt va jag ju ute till 17:55 och fick tag på paketet vid 18:05 så kände mig lugn. Packade ner lådan i väskan och in genom Fast track som gick smidigt. När jag kommer ut tänker jag, ja man hinner väl med en snabb visit in till LH senator lounge, kollar tavlan och ser gate B31 som är längst ut på sateliten. Löptur och kom ombord när de va last call.

Inget är omöjligt. Klarade även 1,5 timme på terminalbyte T3 till T5 på LHR. De gjorde dock inte min väska den gången :D

Säger @simon_says91 att det funkar, så funkar det. Dock ska det påpekas att han har världsrekord i sprint :D

Är det officiellt verkligen? Vi borde göra lite efterforskning här på BC om de.
 

nota bene

Medlem
Som sagt här beror allt på vad du har för status/erfarenhet/tur. Det är klart tufft med 2h om du ska in till typ Paddington för att lämna/hämta något - om det bara är ute på LHR du ska göra det är 2h helt ok om det inte föreligger en betydande försening. Förutsätter att du använder e-gate för pass.

Jag fick mig en springtur igår på PVG då min väska var interline:ad och ingen hade informerat mig om att jag trots detta måste släpa skiten genom Kinesisk tull trots transfer utrikes [HKG]. Kom till incheckningsdisken och frågade om mitt bagage verkade komma med, och de kunde inte hitta i systemet. Till slut kom vi fram till att den borde ligga på snurran, och jag fick gå genom employee lane tillbaka in dit för att hitta väskan i lost&found/delayed-området. Kom sedan efter en språngmarsch till incheckning me 1 minut till godo.
 

marbe166

Medlem
Fast det ser ut som ni taxar lite konstigt ;).
BA780 26NOV2015.JPG
 
Toppen