Vändande flyg Gatwick - räcker en dryg timme ?

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Bibinski, 20 November 2015.

1. Bibinski

Bibinski Medlem

Hej !

Funderar på ifall det är möjligt att ta vändande flyg på Gatwick tidsmässigt ?
    Skall bara ut och lämna ett paket och vill inte tillbringa mer tid än nödvändigt i London.

Landar 11:55 , nästa flyg tillbaka är 13:10.

Tack för hjälpen!

2. Bara för att klargöra, planerar du att åka in till London under den tiden? I så fall är det ett big no no.
    Personligen så tror jag att det fungerar om du bara lämnar ett paket på flyglasten. Beror dock lite på om det ankommande flighten brukar vara i tid. Så rekommenderar dig att kolla historiken på berörd flight till att börja med!

3. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även jag säger "big no no" till detta. Sist jag var på Gatwick (för en månad sedan) var det en hemsk kö till passkontrollen och de automatiska läsarna var en katastrof och den kön gick långsammare än manuell kontroll.

4. Bibinski

Bibinski Medlem

Ok! Tack för snabba svar.

Nu blir det lite OT men går det att klara sig på 2h på LHR ? dvs landa 15 i LHR och ta flyg tillbaka 17 tex?

Edit: Flyger isf med British Airways och inte DY som tänkt från början.

5. Också tvek på den. Fighterna brukar rent generellt bli sena in på LHR pga slots. och som @doc nämnde om passkontroll så gäller även detta på LHR. Ibland har man riktigt flyt, men allt som oftast är det kö, och det tillsammans med ett sent inkommande flyg bådar inte gott.

6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har gjort LHR T2 med 1 timme och 20 min, detta va då ett kurirjobb där jag va ute o hämta grejerna sen in igen och hade gate B31 längst ut på Satelliten. Att tillägga va väl att vid ankomst fungera inte gatebrygga så vi fick åka buss in till terminalen som ytterligare fördröjer tiden mer.

2 timmar är väldigt lugnt.

Bibinski och Tonton gillar detta.
  7. Säger @simon_says91 att det funkar, så funkar det. Dock ska det påpekas att han har världsrekord i sprint :D

Gustav Jonsson, Knucket och Bibinski gillar detta.
  8. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Två timmar på LHR är nog bättre i alla fall. Där fungerar ju automatiska passkontrollerna bra och det finns många maskiner nu. Har du status eller flyger C så fungerar Fast Track vid south security väldigt bra nu för tiden. Om inte annat kan du se till att @011430121 är med på returmaskinen, så får du någon timma extra på dig att springa mellan.

marbe166 och iRobert gillar detta.
  9. Bibinski

Bibinski Medlem

Haha , är inte övertygad men min kontakt i London menar också att det ska gå. @simon_says91 du menar alltså att 2h är en barnlek under förutsättning att flyget är i tid ? :)

10. Bibinski

Bibinski Medlem

Gav mig själv 3h istället så får jag se om jag vågar mig på 2-timmars varianten nästa vända :) Tack för alla era svar !

doc och Tonton gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!