Senaste nytt

Välkomnande i British Airways Club World

Teddulin

Medlem
Jag åkte BA172 (JFK-LHR) Club World i Söndags och tyckte kabinpersonalen gav ett klart trött bemötande, flighten var visserligen en dryg timme försenad men jag tror inte jag såg ett minsta leende från någon ur personalen. Jag ville bara sova så jag brydde mig egentligen inte så mycket. Det var en ruggig skillnad på ditresan med BA001 som var en helt fantastisk upplevelse.
 

Homer

Medlem
Det finns ett japanskt ordspråk, "食べ物の恨みは恐ろしい" (tolkas ungefär som: Agg över maten glöms aldrig).

Och att skylla sin egen klantighet och inkompetens på någon annan är ett typiskt svenskt beteende.

skyllla.jpg
 

henrik l

Medlem
Cathay Pacific gör det (välkomsthälsning) på varje flight. Det gjorde de i alla fall på alla mina flighter.

Från föra sommaren har jag 13 C och en F med CX, 2 Longhaul och resten regional. Samtliga gånger har jag man hälsat välkommen i samband med matserveringen om det är kortare flighter. När jag har flugit BAEC-gold vill jag minnas man hälsade redan innan push back.
 

JensE

Medlem
Det händer att CSD kommer och hälsar på i CW men inte speciellt ofta.
Ovan nämnd person har hälsat på mig alla gånger utan den senaste i First trots 4 timmar försening så det fanns gott om tid.
Kaptenen som kom in och pratade med oss i CCR på JFK lovade att säga åt CSD att komma förbi mig för jag hade en special request (dvs bli ombokad till samma 787 flight som ni alla åkte på).
Kan vara anledningen varför han höll sig osynlig.

Välkomnande med namn vid dörr brukar innebära supercrew och man känner redan då att detta kommer bli bra.
Men som alla flygbolag finns det bra och dålig crew.
 

JensE

Medlem
Oh sorry.
Betyder Cabin Service Director

CSM= Cabin Service Manager med mixed fleet
Mixed fleet är de unga nyanställda. Har kvinnorna hatt på sig vid boarding så är du på en mixed fleet flygning.
 

palmen

Moderator
Oh sorry.
Betyder Cabin Service Director

CSM= Cabin Service Manager med mixed fleet
Mixed fleet är de unga nyanställda. Har kvinnorna hatt på sig vid boarding så är du på en mixed fleet flygning.

Motsvarar det den högst "rankade" ombord förutom de på flightdeck?
 

Homer

Medlem
Gå runt med Ipaden och hälsa på guldmedlemmar brukar de ju göra tom på korta inrikes UK flighter.

Ibland brukar tom kapten kommer ut från kabinen och med mikrofon i handen hälsa alla välkomna och berätta om den kommande flighten.
 

agehall

Medlem
Inget man bör förvänta sig i Club World. I First händer det regelbundet. Allt beror på hur proaktiv CSD/CSM är samt hur många Golds du har på flighten.

Ok. Jag hade fått intrycket av att BA generellt var rätt duktiga på detta. Om man jämför med AF/KLM som också säger sig hälsa på FB Plat ombord så kan man ju säga att det efterlevs sisodär... Tycker det är en trevlig detalj som är billig men ger ett mycket bättre intryck, så jag har haft lite höga förhoppningar om BA på den här punkten...

Jag skulle tro att ungefär hälften av de i CW-kabinen var GCH.

Vilka förväntningar du har @agehall, boka "sponge bath" nästa gång också? :)

Check! Var bokar jag den? ;)

flygplanstyp är irrelevant och man borde "alltid" hälsa gäster välkomna efter en viss ordning

Absolut! Min poäng med att det var en 787 var mest att den har en relativt liten CW-kabin (34 stolar OJMR) och när den är halvtom så är det väldigt liten beläggning.

Mixed fleet är de unga nyanställda. Har kvinnorna hatt på sig vid boarding så är du på en mixed fleet flygning.

OBS! A380 och 787 crew har alltid hatt även om de inte är mixed fleet.
 
Toppen