Senaste nytt

Välkommen Tina Palitz, ny företagsrepresentant för Air France & KLM

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Ja du, det tog ca. tre månader för mig att få svar på min request vilket var en ren standard mail som tydligt visade på att personen inte riktigt läst igenom (då räknar jag inte med den del av korrespondansen som refererade till mig som "Ms"). Ursprungsklagomålet byggde på 1. flertal omgångar bristande service och bemötande och 2. en vara som beställdes för 6-månader sedan men uteblivit (dock redan debiterats).

Efter att åter igen kontaktat Flying Blue kom en marginell kompensation tillsammans med kommentaren "I hope that you will recognise this gesture for what it is and make the gracious decision to allow you and us to move on from these events."vilket även det känns som en ren brush off.

Eftersom en del av klagomålet var gällande en vara som beställts via AF´s webshop i Augusti/September framkom även (efter flertal förfrågningar) att jag måste kontakta deras underleverantör(!).

Vet inte vad ni andra har för erfarenheter/åsikter men det är aningen svårsmällt att behöva vänta ca. 4-månader för att 1, bli dåligt bemött med lång ledtid pga. ursprungligt dåligt bemötande och 2, bli hänvisad till en underleverantör och inkastad i deras företagsbyråkrati.

Hur skulle ni göra? Vara nöjda med den lilla gesten som gavs som kompensation och ta upp kontakten med underleverantören eller forsätta hävda rätt?

Oj oj oj, det här låter förfärligt och inte alls som att vi gör vad vi kan för att hjälpa våra kunder. Jag vet att det inte hjälper Er för tillfället men jag vill ändå att Ni skall veta att detta är uppe på agendan hos Management. Vi har lyssnat på feedback från kunder och vet att detta är ett område vi måste förbättra och det omgående. Christian, om du har tid, kan du maila till mig tipalitz@airfrance.fr så att jag kan ställa lite mer frågor för att sedan föra vidare till Management. Det vore toppen att ha lite konkreta exempel. Ber verkligen om ursäkt för hur du har blivit behandlad av vår kundservice. Mvh Tina
 

rvarttinen

Medlem
Tina (@Air France/KLM ), en liten fråga; är på väg till Madrid via Amsterda imorgon. Biljetten är utsälld från poäng på vårat BlueBiz-konto. Skulle i vanlig ordning ordna med incheckningen som torde vara öppen sedan imorse. Dock, när jag ska checka in så går det inte utan det tycks mig som om jag får checka in på Arlanda (27 timmar kvar tills att incheckningen öppnar för min del?) imorgon. Enligt hemsidan så öppnade incheckningen 07:25 imorose. Något med min bokningsklass?
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Tina (@Air France/KLM ), en liten fråga; är på väg till Madrid via Amsterda imorgon. Biljetten är utsälld från poäng på vårat BlueBiz-konto. Skulle i vanlig ordning ordna med incheckningen som torde vara öppen sedan imorse. Dock, när jag ska checka in så går det inte utan det tycks mig som om jag får checka in på Arlanda (27 timmar kvar tills att incheckningen öppnar för min del?) imorgon. Enligt hemsidan så öppnade incheckningen 07:25 imorose. Något med min bokningsklass?
Hej, det kan vara så att det ligger en kod i bokningen som gör att det inte går. Roboten känner av vissa koder och då går det inte att checka in. Det bör inte ligga någon sådan kod i din bokning...? Maila mig ditt bokningsnummer är du snäll så skall jag se vad som är felet. Önskar du sitta gång eller fönster?tipalitz@airfrance.fr // Mvh Tina
 

pep

Medlem
Kaere @Christian Bolander
Jeg havde samme problem. Skrev gentagne gange til FB (med min guldstatus, tak til Karin!) Men jeg kunne ikke få adgang til min FB konto i mere end 1 år! Selv med Karin's indsats (se den tidligere KLM tråd) og hjælp, fremkom kun totalt ligegyldige og generiske svar igen og igen, hvor de hvergang sendte mig en ny pinkode !! (det havde jeg aldrig bedt om og det hjalp ikke). Jeg ventede endnu 6 maaneder og pludselig var problemet tilsyneladende løst. Men jeg opgav Skyteam af denne grund.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Kaere @Christian Bolander
Jeg havde samme problem. Skrev gentagne gange til FB (med min guldstatus, tak til Karin!) Men jeg kunne ikke få adgang til min FB konto i mere end 1 år! Selv med Karin's indsats (se den tidligere KLM tråd) og hjælp, fremkom kun totalt ligegyldige og generiske svar igen og igen, hvor de hvergang sendte mig en ny pinkode !! (det havde jeg aldrig bedt om og det hjalp ikke). Jeg ventede endnu 6 maaneder og pludselig var problemet tilsyneladende løst. Men jeg opgav Skyteam af denne grund.
Hej Pep,

Det är jätte bra för oss att få denna feedback och även detta kommer att rapporteras vidare internt hos oss så att vi kan komma till rätta med problemen och få till en bra service avdelning. Klart att det inte skall gå till på de sättet som du skriver om. Tack igen för feedback.
Med vänliga hälsnigar
Tina
 
Toppen