Senaste nytt

Välkommen Tina Palitz, ny företagsrepresentant för Air France & KLM

palmen

Moderator
Hej på Er,

Jag svarar jätte gärna på frågor så långt jag kan och har jag inte svar så tar jag reda på svar och återkommer. Dock är det något som kanske inte stämmer för jag får inte någon "alert" på min mail när Ni ställer frågor. Enligt Karin så fick hon det och på så sätt kunde hon svara snabbt. Detta kan ha att göra med att vi har bytt system. Skall höra mig för med någon som är mer IT kunnig än jag.
Mvh Tina
Det kanske är något uppsatt från businessclass sida som inte stämmer också om du inte får mailnotifiering. Någon admin som kan titta upp detta? @Jacob
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Vi er nok flere som er spændte på om vi kan få lidt genoplivning af den succesrige kampagne i 2012-3 med Statusmatching fra vores Guldkort til FB Gold.....
Hej, vi brukar ha en status match kampanj någon gång under året. Det är olika för dom olika nordiska länderna. När och om kampanjen går av stapeln bestämms från head office Flying Blue. Jag kommer absolut meddela Er här på forumet när och om vi kommer ha någon kampanj i Sverige. Kommer såklart också höra mig för hur dom gör i Norge, Danmark och Finland. Mvh Tina
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Är det inte så att du som användare måste klicka på följa tråden och säga att du vill ha mailalerts per post.

Tack så mycket men tyvärr har jag redan gjort detta och det fungerar ändå inte. IT skall titta på detta under nästa vecka. I och med att allt styrs från Frankrike så är det många "saker" som blockas i våra datorer. Det läggs liksom på ett filter (om jag har förstått det hela rätt) dom måste ta bort filtret och det kan bara IT göra. Dom har i alla fall förstått vad problemet är och skall titta på detta. När det är klart så kommer jag kunna svara snabbare på frågor och funderingar :) Trevlig dag , Mvh Tina
 

Homer

Medlem
Hej på Er,

Jag svarar jätte gärna på frågor så långt jag kan och har jag inte svar så tar jag reda på svar och återkommer. Dock är det något som kanske inte stämmer för jag får inte någon "alert" på min mail när Ni ställer frågor. Enligt Karin så fick hon det och på så sätt kunde hon svara snabbt. Detta kan ha att göra med att vi har bytt system. Skall höra mig för med någon som är mer IT kunnig än jag.
Mvh Tina

Hej,
Svarstiderna för KLM:s kundtjänst är minst sagt extrema.
Det här meddelandet fick jag den 12e december 2014, m.a.o för mer än 2 månader sedan,
därefter har inget hänt...

Your request is currently under consideration. However, due to exceptional circumstances,
we may not be able to answer you within our usual 10 day period. We would like to apologise for this
extended response time and assure you that we are doing our utmost to reduce it.
Thank you again for taking the time to contact us.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej,
Svarstiderna för KLM:s kundtjänst är minst sagt extrema.
Det här meddelandet fick jag den 12e december 2014, m.a.o för mer än 2 månader sedan,
därefter har inget hänt...

Your request is currently under consideration. However, due to exceptional circumstances,
we may not be able to answer you within our usual 10 day period. We would like to apologise for this
extended response time and assure you that we are doing our utmost to reduce it.
Thank you again for taking the time to contact us.
Hej Homer,

Detta är såklart inte ok. Har du fått något reference nummer? Om du har det så får du gärna meddela mig detta så skall jag kolla upp på Måndag vad som händer. Min mail: tipalitz@airfrance.fr . Jag vill också meddela att Customer care är uppe på agendan på företaget då vi är medvetna om att detta händer och det skall inte hända. Trevlig helg och alla hjärtans dag. Mvh Tina
 
Ja du, det tog ca. tre månader för mig att få svar på min request vilket var en ren standard mail som tydligt visade på att personen inte riktigt läst igenom (då räknar jag inte med den del av korrespondansen som refererade till mig som "Ms"). Ursprungsklagomålet byggde på 1. flertal omgångar bristande service och bemötande och 2. en vara som beställdes för 6-månader sedan men uteblivit (dock redan debiterats).

Efter att åter igen kontaktat Flying Blue kom en marginell kompensation tillsammans med kommentaren "I hope that you will recognise this gesture for what it is and make the gracious decision to allow you and us to move on from these events."vilket även det känns som en ren brush off.

Eftersom en del av klagomålet var gällande en vara som beställts via AF´s webshop i Augusti/September framkom även (efter flertal förfrågningar) att jag måste kontakta deras underleverantör(!).

Vet inte vad ni andra har för erfarenheter/åsikter men det är aningen svårsmällt att behöva vänta ca. 4-månader för att 1, bli dåligt bemött med lång ledtid pga. ursprungligt dåligt bemötande och 2, bli hänvisad till en underleverantör och inkastad i deras företagsbyråkrati.

Hur skulle ni göra? Vara nöjda med den lilla gesten som gavs som kompensation och ta upp kontakten med underleverantören eller forsätta hävda rätt?
 
Toppen