Senaste nytt

Välja säte med SAS

mry

Medlem
Jag flög senast igår LLA-ARN-GOT och bokade plats 1F i förväg på hela resan. När jag checkade in fick jag just det 1F på bägge flygen. Tittade man på kartan vid incheckning så var det en hel del blockat beroende på att det var väldigt få passagerare ombord. Var det många passagerare när du hade blivit flyttad eller satt det någon annan på din plats?
 

anbrand

Medlem
Jag flög senast igår LLA-ARN-GOT och bokade plats 1F i förväg på hela resan. När jag checkade in fick jag just det 1F på bägge flygen. Tittade man på kartan vid incheckning så var det en hel del blockat beroende på att det var väldigt få passagerare ombord. Var det många passagerare när du hade blivit flyttad eller satt det någon annan på din plats?
Me 2. 16:55 från LLA. Knökfullt plan. Japp, satt någon annan där.
 

Sofia

Medlem
Tror aldrig att jag lyckats ens checka in via SAS hemsida, än mindre göra några val. Som tur är får man ju numera ett SMS som man svarar ja på, så är det klart
 

Lonelyflyer

Medlem
och jag i min tur lyckas alltid få samma varje gång jag knappar in mig
19 F kanske inte många vill ha heller
Kan det ha att göra med att det är första raderna som trasslar?
 

FFS

Medlem
En annan vinkel på det här med att välja plats...
Jag har en resa i maj ARN-CPH-ARN med SAS. Efterrsom jag bara är EBS får jag inte välja plats hos SAS. Tidigare har jag valt plats via Lufthansas sida, men det fungerar inte nu. Länken för att se/välja säte finns inte när jag loggar in där.
Vi är två som reser på samma bokningsnummer i Ekonomi (T).
Vi har inte fått några platser av SAS i dagsläget.
Tidigare när jag åkt samma sträcka (med anslutning till USA) (i EcoExtra) har det gått utmärkt att välja plats.
Finns det något annat sätt att välja plats eller är det bara att checka in tidigt som gäller?
 

FFS

Medlem
Bump.
Är det ingen som har nån idé om varför det är så här eller har upplevt samma sak?
 
Det er pga innføring av nytt innsjekkingsysstem. Altea. Alle stasjoner er ikke over ennå på det nye systemet. I løpet av mai skal alle stasjoner være over på Altea.....
 
Toppen