Senaste nytt

Välja plats British Airways Club World

N_star

Ny medlem
Härligt att ni ser fram emot flighten :) Vi ser det mer som ett nödvändigt ont. Men det gör mindre "ont" när man flyger business helt klart :) Kanske får jag ändra mitt tankesätt och faktiskt längta till själva flygningen som en upplevelse :)
 

AABack2ARN

Medlem
Mitt råd är att ha lagom stora förväntningar (givetvis beroende på vilka rese-erfarenheter ni har sedan tidigare). Men med glatt humör och öppet sinne så kommer ni få en trevlig resa. Finns en del reserapporter här på forumet som är läsvärda (samt även på andra forum ute i cyberrymden)...
 

agehall

Medlem
Härligt att ni ser fram emot flighten :) Vi ser det mer som ett nödvändigt ont. Men det gör mindre "ont" när man flyger business helt klart :) Kanske får jag ändra mitt tankesätt och faktiskt längta till själva flygningen som en upplevelse :)

Det kommer.. Vi försökte tillochmed ta genvägen via Doha igår när vårt flyg blev försenat eftersom vi tycker det är rätt trevligt att flyga i business.
 

RoGi

Ny medlem
Tack :)

Vi kom med 07.45 flyget, vilket var helt ok. Var inte helt nöjd med hotellet som BA fixade (samma som ni var på), restaurangen var stängd när vi kom, så någon middag blev det inte. Men helt klart skönt att sova i en riktig säng, istället för att sitta i loungen och vänta.

Hur gick det för er?
 

doc

Medlem
Tack :)

Vi kom med 07.45 flyget, vilket var helt ok. Var inte helt nöjd med hotellet som BA fixade (samma som ni var på), restaurangen var stängd när vi kom, så någon middag blev det inte. Men helt klart skönt att sova i en riktig säng, istället för att sitta i loungen och vänta.

Hur gick det för er?

Jag håller med om att Sheraton Heathrow var sunkigt. Vi gick tillbaka till Galleries First och åt middag innan vi begav oss till hotellet, vilket var bra eftersom restaurangen på hotellet var stängd. Vi var lite oroliga att vi skulle missa sista Hoppa-bussen, men det gick bra och vi kom iväg med 10:15-flighten. Det visade sig dock att flighten till Doha avgick 30 minuter sent, så vi hade hunnit med den och dessutom landade flighten från Doha 20 minuter innan vårt flyg från London.
 

agehall

Medlem
Välkommen hit RoGi! Trevligt att träffa en ny medlem lite spontant sådär... Det var riktigt surt att den första tjejen blev avbytt för hon var ju på väg att göra om biljetterna så som vi ville...

Vi tog ju ombokning på 10-kärran hem istället för morgonflyget. Tanken var att sova lite längre. Dock var ju Sheraton LHR ett riktigt sunkigt hotell, så det blev ingen skönsömn direkt.

Vi hade på känn att restaurangen skulle vara stängd, så vi gick ner till Galleries First och käkade lite mer där (och framförallt drack mer vätska!) innan vi begav oss mot hotellet. Vi kom med sista bussen (2331?) till hotellet och var rätt trötta när vi kom fram.

Dyk gärna upp på Monks på torsdag kväll så kan vi snacka mer om våra erfarenheter...
 
Toppen