Senaste nytt

Välja mellan Air France och Norwegian

Hjert Persson

Ny medlem
Tjena
Inleder min vistelse här genom att rådfråga val av flygbolag.

Ska flyga till Paris tor ekonomiklass, dit går med AF till CDG men hem pendlar mellan AF eller Norwegian från Orly (OLY?).

Har ingen erfarenhet av verken eller, har mest rest SAS och Finnair. Nu har jag varit på CDG två gånger. Minns inte mycket men hört dåliga rykten. OLY har jag ingen koll på. Flertalet recensioner menar att det är rörigt och dant. Att köerna är långa och ineffektiva och man riskerar missa sitt flyg.

Antar att dryck och ev mat ingår på AF. Får en känsla av att Norwegiam kommer klanka ner på mitt handbagage (reser utan resväska) även om den håller sig inom gränserna.

Verkar ta lika lång tid ut till CDG som OLY, förutom ett byte på vägen till OLY.

Skiljer både avgångstid och viss del pris mellan AF och Norwegian. AF går tidigast och Nor på eftermiddagen.

Någon som kan rådgiva mig i detta?
 

Hjert Persson

Ny medlem
Nar flyger du? Kan ju ha viss paverkan att Norwegian har lite svajig ekonomi, aven om jag inte tror de kommer konka.
Om drygt en vecka. Är det galet att boka dessa då? Förvisso lågprisbolag så vet aldrig vad man får.

Känns trevligt dock om man slapp åka från Paris i ottan, såvida det inte är så illa att åka Norwegian..
 

Hjert Persson

Ny medlem
Varför utesluter du SAS från CDG?
De avgångarna var för dyra i jämförelse, annars hade det varit ett självklart val.

Är Norwegian så kinkiga och militanta när det gäller handbagage som folk säger? Hört om handbagage only resenärer som tvingats checka in handbagage även under gränsen för att det är fullt på planet och då krävt en avgift...
 
Orly kan vara hemskt att ta sig till, visserligen har jag ett par bra världsrekordförsök i taxi-till-gate (betala taxin 18 minuter innan avgång är personbästa), men det beror jämt på trafiken (2.5 timmar+). Aldrig haft de problemen från CdG, tur eller annat vet jag inte.
 
Toppen