Senaste nytt

Välja Hotel i Saigon

Erik M

Medlem
Pullman kan bli svårt med barn. De har en tydlig och explicit policy om max 2 personer per rum.
Annars har jag bara gott att säga om det hotellet. Har bott där två gånger om 3-4 nätter vardera. Trevlig och fräsch pool. Nära en park. Bra behandling av Accor Gold-medlemmar. Verkligen jättebra service om/när man behöver det lilla extra. Stor och varierad och kul frukostbuffé.
 
Pullman kan bli svårt med barn. De har en tydlig och explicit policy om max 2 personer per rum.
Annars har jag bara gott att säga om det hotellet. Har bott där två gånger om 3-4 nätter vardera. Trevlig och fräsch pool. Nära en park. Bra behandling av Accor Gold-medlemmar. Verkligen jättebra service om/när man behöver det lilla extra. Stor och varierad och kul frukostbuffé.
De har ju rum för fyra personer, i alla fall enligt hotels.com (det är Pullman Saigon Center jag kollar på).
 

Ystad

Medlem
jag fastnat lite extra för Pullman, Rex och Majestic
Angående Majestic: poolen är väl "sisådär" - hyfsad storlek men på innergården långt ner i byggnaden. Tar man sig bara över gatan (inte det lättaste alla gånger - men det gäller ju alla gator i Saigon...) så kan man promenera längs floden. Och varför inte ta en lunch eller middagskryssning på floden . säkert kul också för barnen. Vi bodde i en 2-rums svit - bra om man bor med barn.
 

Erik M

Medlem
Japp det är det hotellet jag pratade om också. Jag måste ha sett denna policy specifikt för min rumstyp eller nåt åt det hållet.

Detta kanske är vanligt i Asien men jag hade inte upplevt det förut:
En morgon hade jag lagt min mobil på laddning intill ett eluttag på golvet.
När jag kom tillbaka till mitt städade rum efter en dag på stan låg den på en prydligt vikt liten handduk. Mycket gulligt och onödigt. :)
 

RobRoy

Medlem
Sitter i loungen på Sofitel och skriver detta. Brukar bo på Pullman men tänkte testa något nytt denna gång. Mina intryck är att Sofitel är mer slitet, både vad gäller rum, lokaler och service. Pullman är väldigt bra på recognition (är platinum) rummen är modernare och loungen bättre (bortsett ifrån att det på sofitel är fri tillgång till öl dagen lång). Poolen på sofitel är dock klart bättre. Det finns inte tillräckligt med plats och solstolar etc. på Pullman. Grönområden är ju lite av en definitionsfråga. Det finns en park inte långt från Pullman men vettef-n om jag skulle koppla loss barnen där. Större utbud på frukost på sofitel men tycker nog kvaliteten är bättre på Pullman.

Överlag - Pullman är bättre, men Sofitel med omnejd är nog barnvänligare.
 

Direktorn

Medlem
Sitter i loungen på Sofitel och skriver detta. Brukar bo på Pullman men tänkte testa något nytt denna gång. Mina intryck är att Sofitel är mer slitet, både vad gäller rum, lokaler och service. Pullman är väldigt bra på recognition (är platinum) rummen är modernare och loungen bättre (bortsett ifrån att det på sofitel är fri tillgång till öl dagen lång). Poolen på sofitel är dock klart bättre. Det finns inte tillräckligt med plats och solstolar etc. på Pullman. Grönområden är ju lite av en definitionsfråga. Det finns en park inte långt från Pullman men vettef-n om jag skulle koppla loss barnen där. Större utbud på frukost på sofitel men tycker nog kvaliteten är bättre på Pullman.

Överlag - Pullman är bättre, men Sofitel med omnejd är nog barnvänligare.

Har inte testat Pullman men tyckte frukosten på Sofitel Saigon var bland de bästa jag testat.
 

Peacefrog

Medlem
Park Hyatt är överlägset bäst i Saigon både vad gäller själva hotellet, restauranger, läge och pool. Därefter, för klassiskt 5*, Interconintal, för yngre och mer party, M Gallery.
 

rlager

Medlem
Bodde på Park Hyatt kring nyår i år. Väldigt bra. Försök få ett rum på pool-level så kan man gå direkt ut från rummet till poolområdet. Bra restauranger och fantastisk frukost. Läget är dessutom optimalt.
 
Toppen