Senaste nytt

Välja Hotel i Saigon

Matsson

Medlem
Hej
Har 5 nätter i Saigon i mars och har ingen aning om var jag bör bo då Hiltonkedjan saknas.
Vill ha minst 60 kvadrat och loungeaccess vilket ger mig 2 alternativ Meridien eller Sheraton. Grand Hyatt verkar vara dubbelt så dyrt med kanske värt det? Boutiquehotell med 9 rum går bort helt.
Tacksam för goda förslag.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ystad

Medlem
Hej
För 2 år sedan var frugan och jag där. Vi bodde på Majestic Saigon. Trevligt och centralt läge vid floden. Utmärkt frukostrestaurang på taket. Ett klassiskt hotell där journalistkåren "hängde" under kriget. Rummet stort och trevligt. Dom har även sviter i den storlek du önskar.
 

Erik M

Medlem
Du kan också bo på Pullman. Som Gold på Accor fick jag ett strålande bemötande där. Har bott där några nätter i sträck, vid två tillfällen. Hade en del praktiska saker som de hjälpte mig med, även sånt de verkligen inte hade behövt göra. Och jag blev rumsuppgraderad en av gångerna - andra gången gav de mig bästa rummet i bokad kategori. Schysst lounge också.
EXECUTIVE SUITE - Pullman Saigon Centre
 

staff

Medlem
Du kan också bo på Pullman. Som Gold på Accor fick jag ett strålande bemötande där. Har bott där några nätter i sträck, vid två tillfällen. Hade en del praktiska saker som de hjälpte mig med, även sånt de verkligen inte hade behövt göra. Och jag blev rumsuppgraderad en av gångerna - andra gången gav de mig bästa rummet i bokad kategori. Schysst lounge också.
EXECUTIVE SUITE - Pullman Saigon Centre
Detta. Senast vi var i Saigon bodde vi 2 natter pa Sofitel och 3 natter pa Pullman som Accor Gold (pga. inga Hilton i staden och att Park Hyatt hade sinnessjuka priser pga Chinese New Year). Sofitel slar Pullman nar det galler frukosten (som ar riktigt bra pa Sofitel men average pa Pullman) men skulle nog saga att Pullman slar det aldrade Sofitel pa de flesta andra punkter.

Vi blev uppgraderade till Signature Suite pa oversta vaningen med gigantiskt badrum och fantastisk vy over staden. Loungen ar mycket liten men maten vid cocktail hour haller otroligt hog kvalitet maste jag saga -- battre an de flesta Conrad, Grand Hyatt etc. i Asien enligt mitt tycke. Kan varmt rekommendera detta hotell om du har status hos Accor.

IMG_8507.JPG


IMG_8506.JPG


IMG_8529.JPG


IMG_8515.JPG
 

Erik M

Medlem
@staff utsikten från badkaret är kul, min sambo gillade det skarpt

Hon gillade även frukosten, men jah tycker som du att den inte var något utöver det väntade på ett bra hotell. Eller jo, väldigt mkt att välja på, men inte anmärkningsvärd finess.
 

ulagun

Medlem
Helt villrådig har jag bokat något som heter Silverland Sakyo hotell och spa via booking. com.
Lät bra även prismässigt.
Börjar nu tveka om det är sunk.
Kan avboka.
Ska jag göra det och välja något mer "etablerat" som rekommenderas i denna tråd?
 
Toppen