Senaste nytt

Välja Hilton i San Francisco, Parc 55 eller Financial District?

Voyageur

Medlem
Bott på Parc 55 förra året innan de blev Hilton. Rätt slitet hotell med inget utöver det vanliga i amerikansk 4* standard. På plussidan ligger det centralt och bra samt att man har en härlig utsikt från de övre våningarna.
 

Totopez

Medlem
Jag tycker att de renoverade rummen på Hilton Union Square är riktigt bra, och ser ingen anledning att välja bort det hotellet (givet motsvarande pris etc). HHG-frukosten är iofs ett skämt, dryck, pastry och frukt på Starbucks i lobbyn (med 100 pers i kö), men annars numera bra.
 

gilius

Medlem
Bodde på Hilton Union Square i somras, fina rum blev uppgraderad till ett Bay View. Frukosten för HHD är en ok buffé högst upp i tornet med underbar utsikt om det inte är dimmigt. Stort hotell men helt ok, ligger bra.

/g
 

Steve

Medlem
Sitter nu på Parc 55 och äter en mycket bra frukost, rummet var precis som beskrivet ovan inget att hurra för men gymmet och frukosten håller betyget uppe. Nu väntar 2 nätter på Financial District.
Efter avslutad vistelse i San Francisco kan jag summera med att Hilton Financial District var vassare än Parc 55. Financial District hade bättre standard på rummet och en helt ok lounge. Var endast gymmet som var bättre på Parc 55 i jämförelsen. Står man i valet mellan de två så är Financial District min favorit.
 

hallgren

Medlem
Lånar tråden lite och sätter upp alternativen Parc 55 vs. Hilton Union Square.
Vilket av dem väljer man som barnfamilj för en natt? Priset är exakt samma på de två.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
Lånar tråden lite - har bokat Parc 55 för 4 nätter (17-21/6), men nu ligger Hilton Union Square ca $200 billigare totalt för våra fyra dagar. Värt att byta? Eller bör jag byta för att Hilton Union Square ÄR bättre?

2 vuxna, 1 barn (diamond status).

Hur ser det ut med uppgraderingar och frukost?
 

011430121

Medlem
Jag föredrar Parc 55. På Hilton Union Square känns det som att man "alltid" får vänta på Hissen. Fick som HHD på Parc 55 fri frukost dock ingick inte det varma vara förutom gröt, den kalla buffén var diger med massor av kallskuret frukter, juicer och bröd. Nästa SFO besök så ingen tvekan Parc 55 igen!
 

Maja

Medlem
Jag föredrar Parc 55. På Hilton Union Square känns det som att man "alltid" får vänta på Hissen. Fick som HHD på Parc 55 fri frukost dock ingick inte det varma vara förutom gröt, den kalla buffén var diger med massor av kallskuret frukter, juicer och bröd. Nästa SFO besök så ingen tvekan Parc 55 igen!
Tack! Håller kvar vid min bokning isf.
 
Toppen