Senaste nytt

Välja bonusprogram, varför Eurobonus?

Nystrom

Medlem
Har man TPI Unlimited så är man EBG från start, det behövs ingen intjäning innan man får den statusen. Sedan vill jag minnas att US Airways kommer att byta allians någon gång under hösten (september-oktober) från Star Alliance till OneWorld som ett resultat av sammangåendet med American Airlines. Skall man nyttja Awards med US Airways, så är det mao bråttom!
 

A380*G

Medlem
Har man TPI Unlimited så är man EBG från start, det behövs ingen intjäning innan man får den statusen. Sedan vill jag minnas att US Airways kommer att byta allians någon gång under hösten (september-oktober) från Star Alliance till OneWorld som ett resultat av sammangåendet med American Airlines. Skall man nyttja Awards med US Airways, så är det mao bråttom!

Det kommer gå att boka awards även efter att de lämnar *A men då får du nöja dig med bland annat CX och QF first! ;)
 

pep

Medlem
Så er der jo United....Deres skatter og routings (ikke mindst i Stillehavet og til Africa) er interessante...
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Om du reser i de högre bokningsklasserna på inrikes så skulle jag snarare föreslå att du satsade på Miles&More. Där tjanar du 1500 miles per flight, mot 1250 (med EBG bonus), samt att du får bättre tillgänglighet på awards i First.
 

Dr. Miles

Expert
Om du inte behöver status, kan United Mileage Plus vara ett alternativ.
  • SAS Plus/Business class ger 175% UA miles
  • SAS Go/Economy ger 100% UA miles
  • SAS Norska inrikesflyg ger UA miles
  • Inga bränsletillägg
  • Enkelvägs bonusresa för 50% miles av tur och retur bonusresa
  • Det går att boka bonusresa fram till 1 timme föra avresa*
  • Det går att boka Star Alliance bonusresa online
  • United's webbsida tillåter "väldigt konstig" routing av bonusresor
  • Det finns några guldkorn när det gäller bonusresor

*Det händer att biljettering inte hinner med, därför det är bäst att boka en sådan resa via telefon
 
Toppen