Senaste nytt

Välja 5* Hotell Berlin

Moco

Medlem
Följer upp med några ord gällande min vistelse på Hilton Berlin i helgen.

Är överlag mycket nöjd med hotellet och skulle inte tveka att bo där igen. Extra nöjd är jag med min rumsuppgradering (dock ingen svit) och loungen - där både in-och utcheckning skedde mycket smidigt. Personalen var också mycket tillmötesgående. Läget i Mitte är ju som bekant också perfekt.

Summa summarum: väl värt ett besök och kanske det bästa Hilton-hotellet jag besökt hittills.
 

HON-II

Medlem
Berlins bästa är imho:

-Adlon (Kempinski), försök få rum mot Brandenburger Tor

-Hotel de Rome (fantastisk sky-bar terass på sommaren)

-Regent (var tidigare Fours Seasons Berlin)

-Ritz Carlton

Både Hotel de Rome & Regent ligger nära Hilton och Gendarmenmarkt. Loungen i Hilton är trevlig, men ofta full till bristningsgränsen. Westin Grand var den tidigare DDR-republikens prunkhotell (där bl.a. palestinska terrorister -bl.a. Abu Nidal- huserade i månader med intressanta partyn i baren till allmän beskådning). Det har renoverats, bl.a. har kilometerlånga avlyssningskablar slitits ut från väggar och tak.
 

doc

Medlem
Om du ändå är HHD kan jag varmt rekommendera Waldorf Astoria Berlin. Väldigt fint hotell med bra rum. Har fått en svit som HHG. Ingen lounge, men man får drinkbiljetter till baren istället som också kan användas i det mysiga biblioteket högst upp.
 
Toppen