Senaste nytt

Välj bort förnedringsflyget

Carl

Medlem
Jag håller fullständigt med dig Palazzi. Ryan går för långt i jakten på att kapa kostnader. Alla får göra sina val av flygbolag när dom skall ut och resa. Personligen är jag helt övertygad om att det dröjer inte länge innan ett större haveri (läs flyg som störtar med dödlig utgång) kommer att inträffa. Fast innerst inne hoppas jag att jag har fel...
 

Chrille

Medlem
Jag har nödlandat en gång med LH i Tyskland, och råkat ut för tekniska fel och byte av plan med SAS några gånger. Man behöver inte tolka en nödlandning som dålig säkerhet, det kan ju vara ett uttryck för det motsatta, att man tar det säkra före det osäkra.
 
Använt mig av FR otaliga gånger.. säkert mer än 20 gånger.

Har faktiskt aldrig haft några problem.
Jag förmodar att de som ofta klagar på Ryanair är de som inte orkar/kan läsa deras regler.

Jag åkte en gång till London från Västerås ToR för 42 SEK (!!!) och en annan gång till Milano (Bergamo) från Skavsta för 72 SEK ToR!
Det kostar mig mer att åka buss till Enköping för guds skull..

Jag begär inte mycket om jag betalar så lite, jag är glad att jag ens får en stol för det priset.
Numera flyger jag inte FR längre men jag har inget dåligt att säga om dom faktiskt, har aldrig varit med om någonting dåligt.. (aldrig en försening, aldrig en incident eller extra kostnader)..

Thomas Cook (eller vad dom nu heter), där har vi ett bolag som är katastrof..
Trasiga toaletter, trasiga stolar, sliten (lös) inredning och en drös andra dåliga saker.
(En gång charter, aldrig mer) :cool:
 
Last edited:

Carl

Medlem
Så länga allt flyter på som det är tänkt så är ju FR ok sett till vad man beatalar. Problemet är när något inträffar då blir deras kunder bara jobbiga för dom. Det är näst intill omöjligt att komma i kontakt med kundtjänst vilket jag själv har erfarenheter av. Mitt flyg med FR blev inst och jag blev erbjuden en plats på en fight 6 veckor senare. Efter det så fick jag nog.
När dessutom ledningingen för FR kallar alla som åker med Ryan för idioter så kan jag inte se någon mening med att gynna deras verksamhet. Lägg där till en rad incidenter som är högst anmärkningsvärda samt personalens usla villkor så har ni ännu flera argument till att bojkotta FR.
Alla får göra som dom vill men man skall nog ha en ordentlig resebuffert med sig om man åker till tex Spanien och inte kommer hem får någon hjälp från FR är inte att räkna med.
 

Gnopps

Medlem
Jag har aldrig flugit Ryanair och tror säkert de kan leverera mig på ett säkert sätt till destinationen jag betalar för. Men det är just det jag vägrar göra: betala något till Ryanair. De som bolag är så hemska mot passagerare (exempel behövs ej), anställda (arbetskontrakt i Irland, bråk med facket, betala för uniformer, etc.) samt omvärlden (stötande annonser) så jag vill verkligen inte ge dem en enda krona, även om deras biljetter ofta är anpassade till min resebudget.

Jag är inte så naiv att jag tror att andra flygbolag alltid är bättre på dessa tre punkter, Ryanair är dock notoriskt dåliga så det är lätt att undvika dom. Jag hade gärna sett en "Fair trade"-märkning även på resemarknaden.
 

Concorde

Founding Member
Jag antar att du anser detta vara förnedring så har du väl förnedrat dig själv genom att inte sätta dig i Eco Extra eller business. Det kan väl inte vara en nyhet att det kostar pengar att få mat i eco?

Det är väl förnedring att överhuvudtaget sätta sig i ett SAS plan? :cool:

Nej, alla vet inte att man inte får något att äta på SAS.
 
Detta att de annonserar vad som serveras i C och Y verkar de ha slutat med- i alla fall igår när jag flög Geneve-ARN. Då annonserades att passagerare i M bjöds på kaffe och te, medans smörgåsar, sallader och snacks fanns till försäljning. Vi som t ex. satt i C blev serverade den vanliga varmrätten. Och dividern- den var på plats bakom rad 4 som skilde C mot Y.
Och min priotaggade väska- den var nummer 1 på bandet när vi kom fram till ARN.
1 timme efter planet hade landat, hade jag både hunnit ta min väska, ta flygbussen till St. Eriksplan och vidare till lägenheten på Rörstrandsgatan. Bra SAS!
Där ser ni- de kanske har skärp till sig...:rolleyes:
 
Konstigt att någon aktivt kallar till bojkott, är man rädd för konkurrens? Det är väl inte så att FR konkurrerar med DY, KL eller SK.
För mig låter det som att någon kallar till att bojkotta ett taxibolag framför annat eller bussbolag. Varje passagerare får flyga vad man vill och flygmarknaden är inte så dålig som det beskrivs, tvärtom, tack vare LCC får fler resa med fullservicebolag utan att tömma reskassan. Det finns brancher med sämre situation, tågresor t.ex., taximarknaden, lokaltrafik, färdtjänst. I alla dessa förutom taxi är det ju ren monopol som gäller. I taxibranchen är det vilda västern men AB vill inte röra det av någon anledning.
 
Toppen