Välj bort förnedringsflyget

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Traveller, 22 September 2012.

  1. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  2. Johannes

    Johannes Medlem

    Ort:
    Lerum
    Land:
    Sverige Sverige
    konstigt är att de i artikeln skriver både Ryan Air och Ryanair. Det irriterar mig mycket med denna särskrivning....
     
  3. Madame

    Madame Medlem

    Apropå förnedringsflyg. Enligt mig SAS är farligt nära till att få en "förnedringsstatus". Länge irriterat mig på att lyssna på texten:" Businessklass passagerare får avnjuta en varm måltid. De som reser på Economy Express får kallskuret medan ni som idag valde att flyga Economy får titta i menyn framför er säte vad som finns att beställa. Vi tar emot EUR och SEK med jämna pengar, samt kreditkort." Dock på sista delen är jag inte säkert på - jag har lagt av att flyga med SK 2010 och gjorde alla mina flygningar via Lufthansa till/från FRA.
     
  4. Kristofer

    Kristofer Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nog för att jag tycker att det borde ingå mat i Economy också, men jag förstår inte vad som är förnedrande med detta? Vad som ingår i respektive kabinklass framgår klart och tydligt på SAS hemsida.
     
  5. Madame

    Madame Medlem

    Erinran. Som du påpekade man vet själv att man måste betala för maten. Aldrig någonsin har jag hört texten på annat flygbolag.
     
  6. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite som charterns och lågprisflygets plusklasser, det gäller att visa tydligt vad det är folk betalar extra för eftersom det nästan är omöjligt att se skillnaden med blotta ögat. SAS orkar ju inte ens dela upp kabinen med den klassiska gardinen.
     
  7. Chrille

    Chrille Medlem

    Ort:
    LLA
    Land:
    Sverige Sverige
    Man kan irritera sig på detaljer, men jag förstår inte kärnan i kritiken vare sig mot Ryanair eller SAS. Man betalar för olika produkter, och det viktiga är att vara medveten konsument och hålla koll på vad man köper. Att inte tumma på säkerheten är naturligtvis en grundbult, men i övrigt måste flygindustrin kunna differentiera sina tjänster och då kan det ingå varm. kall, eller ingen mat, man kan få ta med en eller två väskor fritt, man kan välja att sköta boarding via datorn, eller förvänta sig att en agent av kött och blod fixar det när man kommer till flygplatsen. What´s the problem?
     
    4 personer gillar detta.
  8. segra

    segra Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
  9. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag antar att du anser detta vara förnedring så har du väl förnedrat dig själv genom att inte sätta dig i Eco Extra eller business. Det kan väl inte vara en nyhet att det kostar pengar att få mat i eco?
     
  10. Alf

    Alf Medlem

    Ort:
    Finspång
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tillhör de som definitivt bojkottar Rajjan. Har åkt med dom en gång och det räcker. Det är allt runtom med extra kstnsder och stress för att få en bra seating mm mm som gör att jag vill inte ha med dom att göra. Vi använder dom aldrig i mitt företag för resor i tjänsten om det inte är någon som av speciell anledning vill resa med dom. Detta trots att vi har nära till flygplatsen. Rajjan ligger hela tiden och tummar på gränserna med säkerheten, vilket dom i och för sig inte är ensamma om.

    Sedan kannjag hålla med om att SAS inte behöver ropa ut vid varje flygning vilken klass som får varm eler kall mat och vila som får betala. Detta märker man när serveringsvagnen kommer. Visst det är ett val man kan göra, men det är onekligen så stt jag sitter i sämsta ekonomi om jag betalar själv, i alla fall på en kortflygning inom Europa. Om jag är i C eller Y extra så är det i regel någon anan som betalat min biljett.

    SJ är faktiskt lite bättre på sina X2000, dom ropar bara ut att det ingår frukost i sina 1 kl vagnar utan att de de i 2 kl hör det.

    Jag måste ändå erkänna att jag inte har några större problem med denna "förnedring", vi har mycket värre orättvisor i världen vi borde ägna vår tid åt att lösa.
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×