Senaste nytt

Väldigt besviken på Solid

Valley

Medlem
Vadå? Hur har du tänkt att när man ska bjuda in kunderna/leverantörerna till lokal japask/kinesisk retaurang/bar som tar emot endast kontanter?

En gång slutade en barrunda med kunden i Ginza i Tokyo med ca 250.000 JPY (c 21.000 SEK) på en natt och menar du att jag ska välja en bar som tar emot kort trots att kunden som väljer vilken bar de vill gå till?

Kunden ? Var ni bara två :p
 

wenne87

Medlem
? Nu förstår jag inte vad du menar. Du tycker trådskaparen skall stå på sig och att handläggarna är inkompetenta. Det tyder på att du tycker det är försäkringsbolaget som gör fel, rätta mig om jag har fel.

De 5000 jag säger trådskaparen förlorar är alltså det som försäkringen skulle ersatt. Stölden var ju på 900 usd.


Hej, Ja att försäkringsbolaget är inkompetenta tolkar du mitt tycke helt riktigt. Haft några duster med dem och alltid gått vinnande igenom bara man vet vilka rättigheter man har. Här har jag redogjort i tidigare inlägg att jag fått en av dessa mindre kompetenta medarbetarna att slänga ur sig "ja hoppsan så står det ju i villkoren"

Men det som hade hjälpt trådskaparen är att visa på att det inte stått allt för tydligt i texten. Det är något som bör stå uttryckligen. Här behöver det inte alltid vara ett kvitto. Kan t.ex vara någon som sett att hen har haft dessa pengar i sin ägo. Det är taget från konsumentlagen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hej, Ja att försäkringsbolaget är inkompetenta tolkar du mitt tycke helt riktigt. Haft några duster med dem och alltid gått vinnande igenom bara man vet vilka rättigheter man har. Här har jag redogjort i tidigare inlägg att jag fått en av dessa mindre kompetenta medarbetarna att slänga ur sig "ja hoppsan så står det ju i villkoren"

Men det som hade hjälpt trådskaparen är att visa på att det inte stått allt för tydligt i texten. Det är något som bör stå uttryckligen. Här behöver det inte alltid vara ett kvitto. Kan t.ex vara någon som sett att hen har haft dessa pengar i sin ägo. Det är taget från konsumentlagen.
Dock så står det väldigt tydligt o texten.
 

Award380

Medlem
Vadå? Hur har du tänkt att när man ska bjuda in kunderna/leverantörerna till lokal japask/kinesisk retaurang/bar som tar emot endast kontanter?

En gång slutade en barrunda med kunden i Ginza i Tokyo med ca 250.000 JPY (c 21.000 SEK) på en natt och menar du att jag ska välja en bar som tar emot kort trots att kunden som väljer vilken bar de vill gå till?

Ok, jag köper det argumentet och exemplet, men jag skulle vara väldigt säkerhetsmedveten när det är så mycket kontanter!
 

Avgeek

Medlem
Jag tänkte inget speciellt på pengarna i plånboken. Inte heller sparar jag ofta kvitton och är de sparade är de i plånboken. Jag har redan gjort en polisanmälan. Sedan ni som antyder att man ljuger - BS. Hur svårt är det att växla in 5000 kr på Forex och sedan några dagar efter påstå sig att de är stulna? Som att ett kvitto tar bort potentiell lögnfaktor...
 
För att anknyta till trådrubriken, jag är också väldigt lack på Solids brist på kunnande och servicekänsla. Utan att trötta er med detaljer så fick jag efter 6 veckor och otaliga mail gå tillbaka till Amex och ryta till. Sedan tog det 3 timmar och jag fick ett utbetalningsbesked (och en lam ursäkt) från Solid.
 

kaktusen

Medlem
Har vi fått svar på varför inte hemförsäkringen används? Att gå direkt till kortets försäkring är inte vanligt. Att ha 5 000 i plånboken är väl mycket i Sverige där man kan betala med kort överallt. Själv har jag aldrig cash i Sverige. 5 000 i Tyskland, där kreditkort ofta inte accepteras, är inget konstigt. Detsamma gäller ett flertal andra länder. Eller Peter Luger i NYC. 5 000 SEK där räcker inte långt:)

Att spara kvitto från uttag har jag inte gjort de senaste 15 åren och tänkerinte börja med det igen. Det är väl högst normalt att man slänger detta om man nu inte behöver lämna in reseräkning etc.
 

Johanna

Medlem
Nu hade han ju 900 USD så antagligen är han inte i Sverige.

Jag har också massor av olika valutor liggandes hemma. Inga jättebelopp i varje men kanske upp till motsvarande några tusen kronor per valuta. Skulle aldrig kunna visa på något ägarbevis. Om jag hade sparat kvittona hade de gällt om de är kanske något/några år gamla?

Annars tycker jag hemförsäkringen är ett bra tips. Får man inbrott hemma kräver de inte bevisning av kontanter. Måste fråga hur det gick för min kompis som hade inbrott hemma. Hon jobbar då och då som guide och får dricks. Hade massor av pengar hemma i olika valutor som ju var som en guldgruva för tjuvarna.
 
Toppen