Senaste nytt

Vägen till Star Alliance Gold (Första reserapporten ever)

Hall

Medlem
Jag gjorde nyligen samma resa som Mauricio (ARN-ZRH-SCL med SK-LX-JJ). Också i C och jag håller med om att LX har klar förbättringspotential på sträckan ZRH-GRU. Besättningen i businesskabinen är brasiliansk med tanke på den portugisiska man talade och engelskan var mycket basal för att vara diplomatisk. Det var tyska eller portugisiska som gällde för att få som man ville. Även på tyska så var det lite bryskt vid vissa tillfällen och inte alls på nivå med vanliga LX.

"Nya" C på LX är ju lite av en träbänk att sova på och sitter man inte på någon av "tronplatserna" så har man dåligt med utrymme för grejer man vill komma åt under resan. Värmen var inställd på brasiliansk djungeltemp också så vi svettades alla ordentligt under natten. Schweiziska damer i övergångsåldern som klagade högljutt över värmen men besättningen sa att de inget kunde göra. Gamla IFE:n eftersom det var en A340.

SK hade - som vanligt skulle jag vilja säga - bra mat, vin och service men jag blir aldrig riktigt vän med 737:an. TAM har ett kanonfint 777 mellan GRU-SCL med C-säten som liknar (samma tillverkare?) de som SAS har long-haul (alltså bara recline men mjuka och sköna). Stor skärm med vad som verkade vara full-hd och bra filmsortiment, mat och service so-so..
 

Matsson

Medlem
Håller inte med, hustrun sover normalt max två timmar och vill inte resa lika mycket som jag.
Dock med LX t.o.r BKK sov hustrun sju timmar i varje riktning. Håller iofs med om att stolen är hård specielt obekväm när man sitter.
 

Bwan

Medlem
Tycker också att LX C-stol är hård, men framförallt trångt för fötterna.. känns lite klaustrofobiskt när man knappt kan röra fötterna när man ska sova. Iofs kanske man inte kan begära för mycket om man har 47or... ;)
 

Hall

Medlem
Håller inte med, hustrun sover normalt max två timmar och vill inte resa lika mycket som jag.
Dock med LX t.o.r BKK sov hustrun sju timmar i varje riktning. Håller iofs med om att stolen är hård specielt obekväm när man sitter.

I jämförelse med andra C-produkter så sov hon bättre i LX C eller var det första gången hon åkte C longhaul??

Jag har åkt "nya" C på LX några gånger så jag visste vad som väntade i form av stolskomfort/utrymme men jag blev förvånad över den dåliga och arroganta servicen samt djungelhettan i kabin på sträckan ZRH-GRU. Kombinationen inbjöd inte till återåkande.
 
Toppen