Senaste nytt

Vägen till Star Alliance Gold (Första reserapporten ever)

Mauricio

Medlem
Måste tillägga detta till reserapporten. För er som besöker Santiago måste verkligen besöka restaurangen Le bistrot i Providencia. Helt sjukt bra service, mat och allt som hör till! Restaurangen ligger på en gränd och är en av Santiagos bästa, närmare bestämt #2 av 663 om man kollar på Trip advisor. Den hör inte heller till dom dyraste. Min mat bestod av foie du gras i patéform som förrätt, grillad oxfile med pommes och pepparsås. Till efterrätt körde jag på kockens specialité som hette La folie du chef
Mi-cuit au chocolat au cœur fondant de crème de salidou et glace
Allt detta inklusive en stor öl från frankrike, en vatten och ett glas coca cola. För prick 230kr inkl dricks. Bifogar bilder på maten á la BC.

IMG_1175.jpg IMG_1177.jpg IMG_1178.jpg

Restaurangens hemsida;
Lebistrot Restaurant Comida Francésa.

mvh
 

GOTATH

Medlem
Snor bilder från GOTATH
Hey!!! Stop stealing my photos:p;):eek:
Tack för en intressant rapport. Känner igen mig en hel del:) Tycker även jag att SK imponerade på den flygningen och att Swiss-loungen i Zurich var häftig. Panorama var ett skämt... Synd att det inte riktigt ville sig med Swiss. Även om jag hade noll erfarenhet av longhaul C vid den tidpunkten tyckte jag att de skötte sig mycket bra. Tyckte också att stolen var lite hård och speciell men lyckades dock somna till slut. Även TAM såg bra ut tycker jag:)
 
Nu vill jag gärna åka till Santiago.
De där pommes frites ser ut mer som yuca fries. Är det verkligen potatis, vilka stora potatisar skall det vara ifrån.
 

Mauricio

Medlem
Hey!!! Stop stealing my photos:p;):eek:
Tack för en intressant rapport. Känner igen mig en hel del:) Tycker även jag att SK imponerade på den flygningen och att Swiss-loungen i Zurich var häftig. Panorama var ett skämt... Synd att det inte riktigt ville sig med Swiss. Även om jag hade noll erfarenhet av longhaul C vid den tidpunkten tyckte jag att de skötte sig mycket bra. Tyckte också att stolen var lite hård och speciell men lyckades dock somna till slut. Även TAM såg bra ut tycker jag:)

Sorry!

Såg att det var emot forumreglerna, ska länka till din rapport så folk vet. Fick PM av jacob och det var OK att behålla bilderna, tackar för det. Jag är rätt nöjd med resan ändå, att flyga business är ändå hundra gånger bekvämare än att flyga Y. Det jag störde mig mest på var att biljetten kostade rätt mycket och då förväntar man sig bättre service.
 

Mauricio

Medlem
Nu vill jag gärna åka till Santiago.
De där pommes frites ser ut mer som yuca fries. Är det verkligen potatis, vilka stora potatisar skall det vara ifrån.

Hmm, yuca fries har väldigt speciell smak jämfört med pommes så jag blir lite kluven nu när du påpekar storleken.....

Santiago är väldigt fint, förutom smogen så är det bra väder. Klarblå himmel om dagarna, obefintligt med regn och pendlande temperatur från 26-35°C. Besöker man Santiago kan jag även rekommendera att ta sig till Viña del mar och Valparaiso som inte ligger längre bort än cirka en timme med bil. Där finns fina stränder (min personliga favoritstrand heter Reñaca) otroligt fina vyer från bergen. Gillar man dessutom historia så kan man åka en båttur med guide för 26kr i hamnstaden Valparaiso. Bifogar ett par bilder;

IMG_1204.jpg IMG_1214.jpg IMG_1228.jpg IMG_1229.jpg IMG_1252.jpg IMG_1254.jpg IMG_1261.jpg IMG_1262.jpg IMG_1263.jpg IMG_1265.jpg IMG_1267.jpg IMG_1272.jpg IMG_1284.jpg IMG_1285.jpg IMG_1286.jpg
 

Stefan62

Medlem
Jag vet inte hur gammal Du är, men när jag för många år sedan blev betraktad på det sätt Du beskriver så "bröstade" jag upp mig och pratade med pursern som inte riktigt ville hålla med och då bad jag om ett samtal med kapten. Efter någon timme kom kaptenen och beklagade att de inte levt upp till den service-nivå jag hade skäl att förvänta mig. Kaptenen påpekade att korrekt service ska lämnas oavsett ålder och klädsel m.m.

Resten av resan blev bra och jag kände mig inte längre som en bortskämd "unge".
 

Ubbe

Medlem
Twiggs du har alltid så bra attityd här på forumet! Jag ska äta min råa köttbit och dricka 1cl champagne serverat av en bitter flygvärdinna och sova i en obekväm stol som är oerhört hård, samtidigt som jag tittar på AVOD kameran som liknar blue screen of death på PC. Betalar man för en businessbiljett förväntar man sig bra service och tyvärr levererade inte LX det på den här flygningen. Sängen är väl inte så himla viktig, men servicen bör vara bättre i C.
tvärt om. Jag tycker att du ska boka ekonomy eftersom jag tror att du inte kommer att vara tillfreds med vaddu köper annars.
bättre att leva nöjd än att dö missnöjd..
 

Stefan62

Medlem
tvärt om. Jag tycker att du ska boka ekonomy eftersom jag tror att du inte kommer att vara tillfreds med vaddu köper annars.
bättre att leva nöjd än att dö missnöjd..

Här skulle man kunna skriva om bittra människor...

Jag håller helt med Mauricio i allt han skriver om C-klass!

C-klass-service ska ges till yttersta nivå oavsett vem jag är avseende ålder, klädsel, utseende och (kändis-)status i samhället - även om en kunglighet sitter i C-klass i vanligt flyg så ska samma service ges till alla!
 
Toppen