Vägen till Club Carlson Concierge

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av slugger4567, 4 September 2014.

1. slugger4567

slugger4567 Medlem

Resandet började i mars. Nu sitter jag på taket till Opera-huset(Oslo) med 59 nätter och 18 stays. Och fler ska det bli..

Men jag inser att jag kunde tjänat mer poäng om jag t ex köpt Rezidor-aktier och således fått bonuspoäng.

Än bättre hade det blivit om jag bokat en natt i taget. Teoretiskt hade jag varit CCC redan efter 30 nätter. Men det hade varit väldigt jobbigt att varje morgon packa väskan - lämna in den i bagagerummet. Eller ännu värre byta hotell. För att inte nämna reseräkningen, fyra kvitton istället för ett, chefen hade trott att jag var dum i huvudet.

Tankar?

2. Joakim P N

Joakim P N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter ju som att du hursomhelst är CCC numera, och förmodligen blev du det på ett "värdigare" sätt än att byta hotell dagligen för att maximera stays. Upplever du några uppenbara skillnader som CCC jämfört med CCG?

3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju lätt att vara efterklok, men att du skulle ha skaffat aktier direkt eller gjort annan åtgärd för att få guld håller jag med om. Det duger tyvärr inte att checka in och ut på samma hotell, för att få fler stays. Men ett byte skulle du ha kunnat kosta på dig under några av vistelserna om det finns flera bra belägna hotel på orten.

4. slugger4567

slugger4567 Medlem

12 nätter kvar till Concierge efter morgonens utcheckning.

Bra att veta, helt klart. Yes jag borde gjort det, men det hade knappast vara smärtfritt..

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!