Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

LSH

Medlem
Tog ner x86.zip - ser att filen du nämner finns i paketet som innehåller källkoden. Men då måste man kompilera själv(?) eller hur fungerar det?
Nej, bara öppna den i notepad eller liknande. Förmodligen kraschar programmet om man sparar filen med ogiltig syntax men då är det bara att kopiera originalet och börja om.

Edit: filen ska finnas med i x86.zip

Edit2: Ser att den inte är med. Du kan kopiera den från källkodsmappen. Ingen kompilering krävs. Ska se till att den kommer med i nästa släpp
 

bnr

Medlem
Nej, bara öppna den i notepad eller liknande. Förmodligen kraschar programmet om man sparar filen med ogiltig syntax men då är det bara att kopiera originalet och börja om.

Edit: filen ska finnas med i x86.zip

Edit2: Ser att den inte är med. Du kan kopiera den från källkodsmappen. Ingen kompilering krävs. Ska se till att den kommer med i nästa släpp
Tack! Testade det precis innan du skickade din Edit2, det funkar utmärkt!
 
  • Gilla
Reactions: LSH
@LSH, har du statistik för när SAS brukar släppa awardplatser "över blockgränserna"? Nu finns ju tex inga platser mellan typ 15 december och 8 januari. Jag vet att jag förra året bokade den 16:e oktober med avresa 31 december.
 

LSH

Medlem
@LSH, har du statistik för när SAS brukar släppa awardplatser "över blockgränserna"? Nu finns ju tex inga platser mellan typ 15 december och 8 januari. Jag vet att jag förra året bokade den 16:e oktober med avresa 31 december.
De två stora släppen är 329 och 123 dagar innan. Efter 123 släpps en del men ser ut att vara oregelbundet. Ingen tydlig spik längre vid 90d. Och +123 ligger just nu på 30/12.

Julen 18 var annorlunda, där fanns platser redan i maj då jag startade tjänsten. För julen 19 har det förutom några platser på OSL-MIA (men inte omvänt) inte släppts något.

Edit: Gäller longhaul. Inom Skandinavien släpptes tidigt.
 
Last edited:

LSH

Medlem
Sitter och planerar en resa om några veckor och använder awardfares.com för att hitta F-segment och egna verktyget för att hitta anslutningar.

Upptäckte en del störande saker som jag nu har ordnat. Man bör äta sin egna hundmat ibland....

Släppte precis en mindre uppdatering av konsollklienten på Releases · travelhacks/flysasClient · GitHub

De flesta ändringarna handlar om sortering och formatering av resultatet
Visar också skatter för bonusresor med SAS (mode points). Går tyvärr inte för Star
En konfigurationsfil (appsettings.json) "skeppas" nu med i katalogen.
 

emix

Ny medlem
Hej forumet! (blev precis medlem)

Jag satt och använde SAS *A award trips-sökning förra veckan och fick lite panik över hur dålig den är när man är flexibel med datum, finns ju så lite tillgänglighet för business. Av en slump när jag lekte runt i webbläsarens inspector tool såg jag att det fanns ett API, så jag började koda lite och kan nu söka en hel månad på samma tid som en dag. Nu precis snubblade jag över denna tråd och hittade att jag inte var ensam med detta :) Tänkte länka mitt verktyg här men såg att @LSH valt att inte ha en SAS *A-sökning på sin sida pga belastningen det skulle innebära för SAS API (grym sida btw!)

Vad tror ni om det? Är det en dålig idé att göra mitt verktyg offentligt? Har inte gjort någon research men det känns som SAS API kan ta en del, det ligger på Telias geo-CDN (så man skulle kunna skicka requests från olika locations) och svarar på 60 samtida requests på samma tid som 1 request :rolleyes:
 

agehall

Medlem
Kör med United istället. Det är bättre eftersom den kan hitta F också. Sedan kan man manuellt verifiera det man behöver.
 

bjowes

Ny medlem
Jag ser flera skillnader i tillgänglighet mellan Travelhacks och manuell sökning av bonusresa på sas.se. Några exempel:
ARN-EWR: Travelhacks listar business tillgänglighet
2019-08-06: 2
2019-08-07: 2
2019-08-13: 2
Enligt sas.se finns inte ens economy 2019-08-01-2019-08-15.
CPH-EWR: Travelhacks listar business tillgänglighet
2019-08-01: 1
2019-08-02: 2
2019-08-04: 2
2019-08-05: 2
2019-08-05: 2
2019-08-06: 2
2019-08-07: 2
2019-08-08: 2
2019-08-09: 2
2019-08-09: 2
2019-08-11: 2
2019-08-12: 2
2019-08-13: 2
Enligt sas.se finns inte ens economy 2019-08-01-2019-08-14.

Söker jag "fel" på sas.se, eller är det en bugg?
 

Berglund

Medlem
Travelhacks är inte realtid utan listar vad den hittar och uppdateras med lite olika frekvens, så långt in i framtiden gissar jag att den uppdateras en gång per dygn. Platser kan bokas eller försvinna av vilken anledning som helst, SAS kan göra plötsliga förändringar när som helst och då återspeglas det direkt på sas.se men det tar ett tag innan Travelhacks fångat upp det. Det är långt ifrån någon realtidsinformation men väldigt användbart för den överblicksbild det ger. Travelhaks i all ära (och äras bör @LSH) men det är resultaten från sas.se som stämmer!
 
Toppen